sunnuntai 28. kesäkuuta 2009

MALVA


6 kommenttia:

  1. Kiitos kaunis! Malva on puutarhani uusi lempilapsi...ja mulla kaikki nyt malvaa, jopa samppanjalasit!

    (siis väristä puhun...)

    VastaaPoista
  2. Kauniita! Näyttävät samantapaisilta kuin violetit kukat joita laitoin vikaan postaukseeni.Israelissa taas poimin malvan lehtiä talvella ja paistan niitä sipulin kanssa,herkkua! Mutta onkohan se tuo sama laji mitä sinulla on puutarhassa, lehdet ainakin ovat vähän erilaisia...

    VastaaPoista
  3. Jael, minä olen vasta aloittelija tässä malva-harrastuksessa, mutta sen voin sanoa, että ne tumman lilat kukat siinä sn kuvassa eivät olleet malvoja.

    Malvoja on mielettömän monta lajia: harmaamalvikki, ruusumalva, myskimalva...

    Minulla tämä malvainnostus alkoi todella oudosti: Luokseni tuli Turusta serkku, jota en oikeastaan ollut koskaan tuntenut, sillä eräästä syystä ikäeromme suuri. Olimme kuitenkin heti kuin vanhat tutut ja kun hän alkoi kerta, miten kuorii sadekesinä pinsetillä Mustialan ruusun nuppujen päällikerroksen pois, että kkka ei mätäne vaan aukeaa, tiesin löytäneeni sukulaissielun...ehdimme vielä tavata ja hän joskus puhui malvoista...sitten tuli eräs joulu ja sain häneltä joulukortin mukana kirjekuoren, jossa siemeniä, hänen omasta puutarhasta keräämiä malvansiemeniä. Se oli Heikin viimeinen lähetys minulle, sillä hän kuoli kohta sen jälkeen. Nyt malvat kukkivat Heikin muistoa putarhassani ja tämä uusi kaunistus vie minua lujaa. Annan sen villiintyä minne ikinä haluaa!

    VastaaPoista