maanantai 10. elokuuta 2009

AH, TE NUORET, TE NUORET...

"Ah, te nuoret, te nuoret, ette te vielä käsitä, miten paljon iäkkäälle miehelle merkitsee vatsan säännöllinen toiminta, koska se on kaiken terveyden perusta, pitkän elämän välttämätön ehto ja sitä paitsi niitä aniharvoja ihmisen luonnollisia iloja, jotka eivät millään tavoin vahingoita ketään toista ihmistä. Merellä vatsani tosiaan toimii uskomattoman hyvin kuten jo sanoin, jopa myrskyn raivotessa tai tykinluotien uhatessa aivan aavistamattoman tehokkaasti. Yksinomaan sen takia olen halukas rakennuttamaan Punaiseen mereen laivaston voidakseni arvoisellani tavalla viettää riittävän pitkän ajan merellä. Uskon jo enakolta, että meritaistelussa Portugalin isoja sotalaivoja vastaan vatsani innostuisi velttoudestaan näyttämään maailmalle suoranaisia elintarmon ihmeitä. Eikä minulla ole kerrassaan mitään sitä vastaan, jos osmanien historiankirjoittajat nimeni mainitessaan kertovat eunukki Soliman-pashan valloittaneen sulttaanilleen Intian vain saadakseen vatsansa toimimaan säännöllisesti. Äläkä hymyile, Mikael el-Hakim, sillä tämä ei ole naurun asia, vaan ulostamisvaikeudet ovat ennenkin monin merkittävin tavoin määränneet maailmanhistorian kulun ja tulevat vastakin määräämään, eikä sitä paitsi ole mitään niin vähäpätöistä tai mitätöntä asiaa, ettei Allah voisi käyttää sitä hyväkseen omaa suurta mattoaan kutoessaan."

-Mika Waltari-
(Mikael Hakim)

20 kommenttia:

  1. Olen liian nuori mitään tuollaisesta käsittäneeni..

    VastaaPoista
  2. Varo vain, ettet saa Suomesta lähetyksenä PINKKEJÄ Reino-tossuja!

    VastaaPoista
  3. Kuinka oikeassa Waltari onkaan!
    Toimiva ruoansulatus ON ihmisen kaiken terveyden perusta ja pitkän elämän välttämätön ehto.

    Perustani on järkkynyt ja pitkäksi kuvittelemani elämä ei tule toteutumaan - no ainakaan NIIN pitkänä...

    VastaaPoista
  4. ...minä näin unen, että saan semmoiset pinkit joululahjaksi Välikaton Feetulta, joka on meidän ikioma kotitonttumme.

    VastaaPoista
  5. Tahtoo myös jonkun okioman ParvekePaten! :)

    VastaaPoista
  6. Voi Eve, olet niin oikeassa!, ja molemmissa asioissa: hyvä ruoansulatus on kaiken A ja O ja oma ParvekePate on välttämättömyys;-)

    VastaaPoista
  7. Hei, luuletko, että Reima olisi mielummin ParvekePate kuin Ukkometso. Ukkometso on Merin keksimä lempinimi, koska isänsä haluaa aina olla niinku kunkku ja tyttärelläni on feministin geenejä, mistä lie tulleetkaan, en minä ainakaan tajua...;-)

    VastaaPoista
  8. Hän olisi kyllä sitten ennemminkin Terassi-Tero! ;)
    ja Merin feministigeenien alkuperä on minulle ihan alkuhämärän peitossa... ;-DD

    VastaaPoista
  9. Selvä! Miten sinä keksitkin tuollaisia hauskoja lempinimiä...testaan tänä iltana terassilla!

    VastaaPoista
  10. Minä tuon ne sulle sitten, kun tulemme sinne päin kampelaa syömään...rouvan jalan koko on vain arvoitus? ne pinkit ovat niin suosittuja, että melkein aina loppu, mutta ennen joulua niitä on aina kaupoissa.

    VastaaPoista
  11. Kyllä tuo säännöllinen vatsantoiminta on aika tärkeä myös ikääntyvälle naiselle ;o)
    Ja Ainot on tärkeät kanssa, koskahan niitä alkaa saamaan pinkkeinä ??

    VastaaPoista
  12. Hane,samaa meiltä vatsan toiminnasta!

    Hane, niitä pinkkejä on myyty koko suvi esimerkiksi Jyväskylän Keljon Citymarketissa. Olen hyvin varma enneuneni totetumisesta, joten lue rivien välit;-)

    Täytyy niitä olla myynnissä muuallakin...ja tulee viimeistään joulumyyntiin.

    VastaaPoista
  13. (Mulla aina vatsa toiminut,
    mut olenhan vielä nuori tyttö ;)

    VastaaPoista
  14. Täällä ihan yhtä nuori tyttö, jolla ns. stressivatsa. Ennen oli aina stressipää eli iski migreeni, sitten se stressi putosi alemmaksi. Ymmärrän kaikkia, joilla vatsan kanssa yhtä sun toista, mutta en ala kirjoittamaan näitä sairausjuttuja blogiini. Minä voin kuolla vaikka rintasyöpään täällä koneen takana ja kukaan teistä ei sitä saa tietää.

    VastaaPoista
  15. Minä en hankkisi itselleni ainoja, sillä en voi käyttää mitään tossuja jaloissani: aina kutisee, sukatkin. Siksi olen aina avojaloin, talvellakin sisällä.. Outo hyypiö tavallaan olen..

    Stressivatsa täälläkin ilmoittautuu!

    Ja Leena, erinomainen huomio tuo viimeisimmän kommenttisi viimeinen lause. Samoilla linjoilla olen tästä lähtien.

    VastaaPoista
  16. Sooloilija, Ainot ovat eri kuin Reinot, Nyt tehdään pinkkejä Reinoja, joita olen kuullut jopa miesten käyttävän. Minun täytyy juosta postilaatikolle, aamu- tai iltapissittää koiraa, juosta kompostille etc. Ne ovat hyvät siihen.

    En varmaan pääse ikinä safarille, kun kukaan ei uskalla lähteä mun kanssa - vatsan takia;-)

    Juu, pidetään linja, tämä vatsa oli nyt tällainen poikkeus, joka vahvistaa säännön/linjan.

    VastaaPoista
  17. Oi niinpä onkin, ainot on ne punaiset,joissa tupsu.. Mutta silti.. Mun tossuissa pitää aina näkyä varpaat, ettei ala ahdistaa. Schollit mulla kun vien roskia.. Mut ei tästä nyt sen enempää ;D

    VastaaPoista
  18. Miehellani on tuollainen kiukkuvatsa. Joskus menee puoliin paiviin ennen kuin rauhoittuu. Itsellani ei toistaiseksi ongelmia.

    VastaaPoista