perjantai 16. heinäkuuta 2010

KOLME NAURUA TAI SITTEN EI

Ihan turha luulla, että olen töissä! Sanelen tätä riippumatossa lojuen komealle sihteerilleni, joka naputtaa tämän blogiini. Siis ensinnäkin voisitte muistaa lukea Anne B. Ragden kirjat Berliininpoppelit, Erakkoravut ja Vihreät niityt. Jokaisen arvostelu löytyy kirjan nimellä blogistani. Lukekaa ne kronologisessa järjestyksessä. En nyt jaksa nousta tiedostooni tarkistamaan, mikä on oikea järjestys...ja sihteerini ei tätä alaa hallitse.

Siis tarjoan kolme naurua. Nauratte tai ette, valinta on vapaa. Luin sekä uutta Annaa, että Suomen Kuvalehteä ja löysin seuraavat tekstit:

1) Anna/ Ulla Janhonen ja Riikka Karhunen:  Mistä naiset todella puhuvat/ "Mulla ei ole häihin mitään päällepantavaa." / Kyllä sä jotain löydät." / "Mun kaikki vaatteet on mustia, ja mun persoonakin sopii paremmin hautajaisiin."

2) Anna tv: Päiväni eläimenä/Juha Heinisuo

Brittiläinen tosi-tv-uutus kääntää evoluution rattaita taaksepäin. Osallistujat laitetaan neljäksi päiväksi kokeilemaan esimerkiksi hevosten tai pingviinien elämää - kirjaimellisesti. Aloitusjaksossa siat saavat lättiinsä ihmislajin edustajia.

Päättömästä premissistä huolimatta sarja on aidosti mielenkiintoinen ja hauska. Matkailutomittaja Lynsey ja näyttelijä Richard ottavat tehtävän vastaan epäröiden. Mielenkiintoista on myös huomata, että tämän sosiologisen kokeen perusteella miehet pääsevät sian tasolle huomattavasti naisia helpommin.

3) Suomen Kuvalehti/ Tuomo Lappalainen:

Maatalousnäyttelyissä onkin syytä olla tarkkana. Perimätiedon mukaan jopa Urho Kekkosen hymy hyytyi kerran, kun hän näki vierailunsa ohjelman:

Klo 10  siat saapuvat
Klo 10.30  naudat saapuvat
Klo 11 lampaat saapuvat
Klo 11.30 tasavallan presidentti saapuu

Ja lopuksi klo 12 yhteinen lounas.

4 kommenttia:

  1. Hyvä tuo Urkinaikainen vitsi ;)) Meillä naurettiin, kun luin sen ääneen.

    Tuosta kirjasta tehty TV-sarja oli aivan mahtava! Jäi odottamaan jatkoa. Syksyllä, kun tämä kesähuuma laantuu, lainaan noita muita kirjoja.

    VastaaPoista
  2. Rita, kiva, että sait suvinaurut;-)

    Minä en jäänyt sarjan koukkuun sillä se oli liian lyhyt karraltaan, olisi pitänyt olla ainakin tunnin jaksot. Ja toisaalta, kirjat luettuani olin saanut henkilöistä mielikuvat, joihin sarjan roolihenkilöt eivät yltäneet. Tosin olen hiukan jäävi, sillä katsoin kai vain yhden tai kaksi jaksoa...

    VastaaPoista
  3. Just Ruotsissa käydessämme meidän saksalaiset ystävät kehui hirveästi noita Ragden kirjoja ja merkkasin ne äsken mun to read-listalle ja nyt tulin tänne ja näin sunkin kehut eli pitänee heti ostaa.

    VastaaPoista
  4. Allu, sun olis kannattanut uskoa mua heti;-)

    VastaaPoista