maanantai 29. marraskuuta 2010

KYSYMYKSIÄ JA VASTAUKSIA -HAASTE

Koska olen yhden kirjan kanssa lisäkuvaa vailla iltaan asti, aloitamme viikon Kysymyksiä ja vastauksia -haasteella, jonka nappasin Jaelin blogista. Kuvassa vasemmalla kummipoikani Karri, keskellä kaikkien rakastama talven hahmo Lumiukko ja oikealla Karrin pikksisko Merle.

1) Miksi loit blogisi?

En luonut mitään blogia. Ystävävänpäivänä vuonna 2009 Lumimies avasi minun nimelläni blogin omalla koneeseellaan ja totesi, että 'yllättävää ystävänpäivää ja alas kirjoittaa'. Minä siihen, että 'ikinä en moiseen hullutukseen lähde!' Sillä tiellä ollaan nyt...

2) Minkälaisia blogeja seuraat?

Niitä, joissa kerrotaan kiinnostavasti ja tunnelmallisesti kirjoista, elokuvista, kokkaamisesta, puutarhasta, koirista, sisustamisesta ja remonteista.


3) Lempikosmetiikkamerkkisi?

Vichy ja Louis Widmer

4) Lempivaatemerkkisi?

Ril's

5) Välttämätön kosmetiikkatuotteesi?

Valokynä

6) Lempivärisi?

vanha roosa, pinkki ja softi lila/ sieluvärini on turkoosi


7) Lempihajuvetesi?

Sitä en kerro.

8) Lempielokuvasi?

Como Agua para Chocolate

9) Mihin haluaisit matkustaa ja miksi?

Afrikassa, koska se on aina ollut sisälläni. Myös Kalliovuorilta soi outo kutsu...

10) Keksi oma kysymyksesi...Mitkä ovat onnesi peruspilarit?

Rakkaus, Lumimies, Meri, Olga, Dina, lumi, kirjat, puutarha, musiikki, terveys, sade, runo, tuli, tunnelma, pysähtynyt hetki, meri, sininen hämärä, hyvä ruoka, unelmat, Bessu, elokuvat, syyskuu, valon ja varjon leikki, koti, joulu, lumoutuminen...

kuva Puput rapuilla Anne
kuva Pinkki hame Sateenkaarentaa

13 kommenttia:

  1. Lumimies sinulle blogin laittoi! Hyvän työn teki! : )

    Ja hätistelyä: Leena Lumi, olette voittanut arvonnassani jouluisen ylläripalkinnon! Kurkkaappa blogiini ja jätä yhteystietosi, niin laitan voiton matkaan.

    VastaaPoista
  2. Anne, no miksi hän sitä nyt sitten katuu;-)

    Ei saa juksata! Minä en ikinä, ikinä voita missään arvonnassa mitään...,mutta olen sen verran yllytyshullu, että käyn kurkkaamassa - kuitenkin.

    VastaaPoista
  3. Fiksusti teki lumimies;D
    Kiva kun sinäkin teit tämän.

    VastaaPoista
  4. Jael, ja nytkin ottaa kuvia pitkän, rankan työpäivän jälkeen...;-)

    Jael, miehet ovat yhtä huomionkipeitä kuin lapset. Nyt hän katuu, mitä teki!

    VastaaPoista
  5. Kiitos rakas ystäväni, Bestikseni. Tuulessa, tuiskussa, myrskyssä ja tyvenessä, paljon on vettä virrannut vuosien varrella. Kaikki on kestetty ja kestetään. Onneni yksi peruspilari, lyhdynkantaja tunnelin päässä.

    VastaaPoista
  6. Anne, me oikein loistetaan kuin lyhdyt yössä yhdessä, vahvanan kaksin, kun myrskyää!

    Olen se Valonkantaja, Lyhdynkantaja tai sitten kuten Katri Valan runossa: "Olen kinnittänyt tähdet sormieni päihin..."

    VastaaPoista
  7. Tästä tuli hyvä mieli!Kiitos♥

    VastaaPoista
  8. Maria, kiva juttu. Tämä on semmoista kevyttä. Sinäkin voit tämän tehdä, jos haluat.

    Mukavaa alaknutta viikkoa, Maria♥

    VastaaPoista
  9. Olipas kiva lukea, että Lumimies sai sinut luomaan näin ihana blogin.
    Hän taisi tuntea sinut hyvin, tiesi, että vedät meitä luoksesi vierailulle mielenkiintoisilla tarinoillasi ja ihanalla persoonallisuudellasi.
    Kuvistasi näkyy, miten hyvin softi lila pukee sinua.
    Mukavaa viikon jatkoa:)
    -Hanne-

    VastaaPoista
  10. Hanne, hän tiesi, että olen yllytyshullu;-)

    Persoonan ihanuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta silti: Kiitos♥ Bessukin on sitä mieltä, että olen ihana ja eikö paras ystävä tiedä parhaiten.

    Tylsäksi minua ei voi kutsua...

    Ju, eikö olekin jännää, että löytää yhtäkkiä jonkun ihan uuden värin elämäänsä. Ja entinen inhokkini on pinkki. Jo viime jouluna kynttilämmekin olivat vain pinkkiä ja/tai valkoista.

    Kiitos samoin, Hanne! Ja eihän sua vain nyt huimaa? Olen ihan sun takia tehnyt kevennettyä.

    VastaaPoista
  11. Ei onneksi huimaa ja migreenikin on jo hellittänyt. Ehkä on myös itsellesikin hyväksi, vähän rauhallisempi tahti.
    Täällä rupeaa jo joulu stressi varmaan vaivaan, kun tuo tuleva matka hieman lyhentää joulun valmisteluaikaa, mutta länsirannikon sitkeydellä selvitään.
    -Hanne-

    VastaaPoista
  12. Hanne, kävin sulla äsken ja vastasin sitä ennen pitkästi tuohon amarylliskohtaan. Se kysyi mun kirjoituksen jälkeen jotain varmsitusta ja katsotaan nyt tuleeko mitään näkyviin.

    En enää tiedä, mikä mulle on hyväksi. Törmäsin tänään yhdessä kirjablogissa mieheen, joka tekee minuakin pidempiä postauksia, jotka ovat paitsi laveita myös syviä. Ehkä mun pitäis vain kiristää tahtia. Haluasin olla naispuolinen Titanic! Laivathan ovatkin aina femiinejä...

    Mihin te nyt lähdittekään...No, länsirannikon tuulissa kasvanut selviää mistä vain.

    VastaaPoista
  13. Inglesiin, Maspalomaksen hiekkadyyneille kahdeksaksi päiväksi.
    Ei minulla pitäisi olla mitään sanan vahvistuksia, olen mielestäni poistanut ne.
    Kohta menee hermo tähän mun näppäimistöön, jättää aina osan kirjaimista pois, kun yritän kirjoittaa nopeasti, siiten saa kaiken korjata, huh.
    -Hanne-

    VastaaPoista