perjantai 24. heinäkuuta 2009

OLEN NÄHNYT...

- olen katsonut kauhua kasvoihin viidesti: neljä kertaa jäänyt pimeään hissiin kerrosten väliin, kerran saanut kuulla sairastavani syöpää

- olen nähnyt satakielten kuoriutuvan

- olen nähnyt alppijärvien uskomattoman vihreän

- olen nähnyt ihmisen kohtelevan koiraa huonosti

- olen nähnyt komean suden jolkottamassa ihan automme vieressä

- olen nähnyt kateutta, kilpavarustelua ja pöyhkeyttä vailla vertaa

- olen nähnyt Irlannin nummilla ison connemaraponien lauman juoksevan minua kohden, kaartuvan sitten kauniisti kohdallani ja muodostavan minulle 'ponisiivet'

- olen nähnyt uskomattomia auringonlaskuja mereen ja järveen

- olen nähnyt miehen silmissä kyyneleet raivosta, surusta ja hellyydestä

- olen nähnyt elokuvan Brokeback Mountain

- olen nähnyt miljoona sanaa, jotka nyt asuvat sisälläni musiikkina

- olen nähnyt täydellisen vilpittömän ystävyyden koirani meripihkasilmissä

- olen nähnyt peilissä naisen, josta tuli vahva, mutta ei kova

7 kommenttia:

  1. En puoltakaan.

    Pehmeekin olen. Ja vähän huonomuistinen.

    VastaaPoista
  2. Näiden kaikkien näkemisten vuoksi on kannattanut elää!

    Erityisesti sykähdytti tuo ponilauma Irlannissa.

    VastaaPoista
  3. Nyt Hannele juksaat...

    Sooloilija, what a pity, että sinä et ollut siellä silloin kameran kanssa. Reima jäykistyi kauhusta kauas taakseni, sillä olin lähtenyt vaeltamaan häntä nopeammin kuin aavistaen, että jotain ihanaa tulossa...

    VastaaPoista
  4. Voi, piti tulla lisäämään, että nuo kauheat kohdat, lähinnä tuo koirien huono kohtalo, ei kuulu kategoriaan: näiden vuoksi kannata elää. Mutta jos on silmillään nähnyt eläinten huonoa kohtaloa, sitä ei unohda koskaan.

    VastaaPoista
  5. Siis mitä, teinkö nyt jonkun virheen? Se juttuhan meni näin: Olen nähnyt...Jatkuiko se jotenkin?

    VastaaPoista
  6. Ei kun tarkennan: minä sanoin ensimmäisessä kommentissani, että kaikkien näiden vuoksi on kannattanut elää. Tarkoitin noita elämyksiä; Irlantia, Brokebackia, lintujen kuoriutumista jne..

    Eläinten huonoa kohtelua ei haluaisi NÄHDÄ milloinkaan, vaikka sitä joutuu ehkä joskus näkemään, kuten sinäkin olet joutunut..

    VastaaPoista
  7. I see...

    Jotkut asiathan haluaisi pyyhkiä pois verkkokalvon muistilta, vaan kun eivät lähde...Onneksi olen nähnyt enemmän voiman antaajaa kuin sen ryöstäjää.

    VastaaPoista