perjantai 4. tammikuuta 2013

- tulisit vaikka tuskassa sydänyön hetkenä niin että...

- tulisit vaikka tuskassa
sydänyön hetkenä
niin että pimeys verhoo itkun
tulisit ahdistukselta salaa
vailla sanojen tai 
seurustelemisen velvoitusta
kuin ottaisit lomaa itseltäsi

ja minä 
ottaisin sinut vastaan pimeässä
siirtäneenä itseni syrjään
vailla kasvoja kuin yö
kuin ei-kukaan
vain yötä ja hiuksia

painautuisit minuun
lievittäisit itsesi minussa
antaisit minulle lievityksen
ja lähtisit hiljaa
puhdistuneena liiasta tuskasta
kuin minä, yö

- Sirkka Selja -
Aurinko on tallella (WSOY 1988)
kuva Minttuli

21 kommenttia:

  1. Upea runo, kiitos!

    Kaunis kiitos linkityksestä!

    Nyt on lumenkaunista, hiljalleen leijailee lempeässä talvisäässä suuria valkoisia hiutaleita.
    Kaunista lopppiaisviikonloppua:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minttuli, kiitos. Toivottavasti rakkaus sopii loppiaiseenkin, sillä olen nyt unohtanut vuoroakudessa juhlapyhätkin...Jossain on joku loppiasruno, mutta missä...

      Kiitos sinulle!

      Täällä sama. Voiko ihanampaa, kauniimpaa ollakaan, joten: Kaunista loppiaisviikonloppua♥

      Poista
  2. Runoilija tietää mitä sydänyön tuntien tuska sisällään pitää. Hieno runo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maaretta, nimenomaan niin: Ei turhaan puhuta mm. sudenhetkestä tai tietyistä aamuyön vaikeista tunneista.

      Pidän tästä paljon. Kiva kuulla, että sinäkin.

      Kaunista viikonloppua sinulle♥

      Poista
  3. ♥ Oikein hyvää viikonloppua,Leena!

    VastaaPoista
  4. minäkin raksastan tuota runoa,
    sen sanoja, tunnetta...
    sanoisinpa jollekin nuo sanat , joskus,
    kuka lie...

    VastaaPoista
  5. Leena, kiitos taas ihanasta runosta. Loppiainen on aina ollut minulle pikkusiskon syntymäpäivä, niin se on nytkin. Ihanaa, että se vihdoin lopettaa pyhät ja pääsemme tuttuihin arkirutiineihin. Hauskaa silti, että kaikkea on taas ollut.

    Ja Leena, onnea, iloa ja rakkautta tälle vuodellesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raili, kiitos. Minä sanon usein, että 'arki on parasta' ja siltikin, vaikka joulu on minulle rakas. Mennyttä lumen tomun aikaa, ihania, hitaita päiviä, on suloista muistella...

      Kiitos kaikkea samoin sinulle♥

      Poista
  6. On. Kaunis runo. Ja tuo kuva... Ihana. Muistutti minua kuukirjasta, joka edelleen postaamatta... Voi minua, ensi viikolla on pakko!

    Rakkauden täyttämää loppiaista! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Annika, eikö vain. Minun viikkoni meni aivan toisin kuin piti, mutta sehän oli erityislyhyt viikko...

      Jotain ensi viikolla minunkin on pakko tai tulee unohdus väliin.

      Kiitos samoin sinulle&co♥

      Poista
  7. Vastaukset
    1. Arleena, niin minustakin. Selja on suosikkini jo teiniajoilta.

      Lumikaunista viikonloppua sinulle♥

      Poista
  8. Voi miten upeat sanat, ja jotenkin osuvat tämnhetkisiin fiiliksiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sannabanana, eikö vain...

      Mukavaa viikonlopun jatkoa♥

      Poista
  9. Mahtavaa.

    Kyllä on sana hallussa.

    VastaaPoista