tiistai 8. syyskuuta 2009

RAHKASAMMAL


13 kommenttia:

  1. Kaunista.

    Oiskohan:

    * Sphagnum affine – rannikkorahkasammal
    * Sphagnum angustifolium – rämerahkasammal eli jokasuonrahkasammal
    * Sphagnum annulatum – rimpirahkasammal
    * Sphagnum aongstroemii – kuultorahkasammal
    * Sphagnum auriculatum – rantarahkasammal
    * Sphagnum balticum – silmäkerahkasammal
    * Sphagnum capillifolium – kangasrahkasammal
    * Sphagnum centrale – vaalearahkasammal
    * Sphagnum compactum – paakkurahkasammal
    * Sphagnum contortum – käyrälehtirahkasammal
    * Sphagnum cuspidatum – kuljurahkasammal
    * Sphagnum fallax – sararahkasammal
    * Sphagnum fimbriatum – viitarahkasammal
    * Sphagnum flexuosum – sirorahkasammal
    * Sphagnum fuscum – ruskorahkasammal
    * Sphagnum girgensohnii – korpirahkasammal
    * Sphagnum inundatum – luhtarahkasammal
    * Sphagnum jensenii – pohjanrimpirahkasammal
    * Sphagnum lindbergii – aaparahkasammal
    * Sphagnum magellanicum – punarahkasammal
    * Sphagnum majus – vajorahkasammal
    * Sphagnum molle – nummirahkasammal
    * Sphagnum obtusum – kuovinrahkasammal
    * Sphagnum papillosum – kalvakkarahkasammal tai kalvasrahkasammal
    * Sphagnum platyphyllum – lamparerahkasammal
    * Sphagnum pulchrum – kurjenrahkasammal
    * Sphagnum quinquefarium – särmärahkasammal
    * Sphagnum riparium – haprarahkasammal
    * Sphagnum rubellum – rusorahkasammal
    * Sphagnum russowii – varvikkorahkasammal
    * Sphagnum squarrosum – okarahkasammal
    * Sphagnum subfulvum – pohjanrahkasammal
    * Sphagnum subnitens – kirjorahkasammal
    * Sphagnum subsecundum – keräpäärahkasammal
    * Sphagnum tenellum – hentorahkasammal
    * Sphagnum teres – lettorahkasammal
    * Sphagnum warnstorfii – heterahkasammal
    * Sphagnum wulfianum – pallopäärahkasammal

    VastaaPoista
  2. Anne, tuo väri aine järisyttää ja taitaa tuosta vielä punastua lisää.

    Hannele, nyt sinä ylitit itsesi. Tai sitten jotenkin yrität piristää minua...sillai kierolla turkulaisella tavalla;-) Ihan tosi, en tiennyt, että pelkkää RAHKASAMMALTA on noin paljon.

    Hannele, tee sinä nyt määritys: Uskon sinua HETI!

    VastaaPoista
  3. Täältä tulee määritys: aivan ihanaa
    rahkasammalta. Se riittää. En ennen ole tällaista nähnyt, ainakaan näin hienoissa väreissä.

    VastaaPoista
  4. Olen jäsen

    Mossprnas vänner.

    Ihan totta: http://www.sbf.c.se/MV/

    VastaaPoista
  5. No, uskotaan, uskotaan Hanneles paradis!, ja tuohan on oikeasti kiinnostavaa. Miten sääli, että kaikkea kiinnostavaa ei ehdi eläessään: tähdet, suokasvit, intiaanikulttuurit, lepakot, sademetsien gorillat, kaikki maailman kirjat (tätä kyllä yritän), Chile, Afrikka, purjehdus..., mutta sinä ehkä ehdit nuo sammaleet...ja onhan sulla monta muutakin.

    VastaaPoista
  6. Japanilainen sammalpuutarha on hienoa.


    (jos sais KAIKKI jättääkommentin, voisin useemmin kirjoittaa oikeella nimelläni ja osoitteella)

    VastaaPoista
  7. Se olisikin erikoista ja varmaankin kaunista. Minulla on pieni japanilainen osio, mutta sen hoito on nyt vähän ollut niin ja näin. Blogini alussa on esitetelty Suomen kuuluisimman japanilaisen puutarhan perustaneen Leila Nuikin hyvin kiinnostava kirja Unnen kelluva silta.

    Hannele, hyvä, KAIKKI ovat minulle sanoneet, että KAIKKI pääsevät tänne kommentoimaan ja olen sen toki huomannutkin, mutta ne kommentit tulevat vain minulle ensin. KAIKKI ovat myös kannustaneet tähän komenttivalvontaan ja sanoneet, että tästä ei kommentoijalle mitään haittaa ole ollut. Minulle tämä aiheuttaa hieman työtä, mutta varmasti on sen väärti. Hannele, minäkin käyn muissa blogeissa ja toisissa niistä on ollut alusta asti kommenttivalvonta, eikä se ole minua vaivannut. Jos joku heikon itsetunnon omaava ja päästään tärähtänyt häiriköisi SINUA, kehoittaisin MINÄ laittamaan myös kommenttien valvonnan ELI HALUAISIN AJATELLA SINUN PARASTASI.

    Minä olen jo tottunut, että sinä olet mikä milloinkin;-)

    VastaaPoista
  8. Hannele, minulla on tässä menossa nyt jotain rankkaa, joten en tarvitse enää mitään kahjoja sotkemaan elämääni. Jos haluat tietää, meilaa mulle.

    VastaaPoista
  9. (Kommenttivalvonnalla ei ole mitään tekemistä että
    KAIKKI eivät pääse enää kommentoimaan,

    on kaksi ihan eri asiaa.)

    VastaaPoista
  10. P.S.
    Minä olen aina SAMA, jos painat linkkiäni :)

    VastaaPoista
  11. Kyllähän minä aina sinut olen löytänyt ja olen kaikki juttusi käynyt katsomassa. Kaikkiin niihin en vain osaa sanoa mitään.

    Minulla on nyt menossa iso probleemi, jota en voi tuoda blogissani esille ja kiivaimmat kommentoijani tietävät, koska olen heidän kanssa meilivaihdossa. En jaksa nyt inttää mistään ja ehdottomasti en halua häiriintyneitä enää blogiini, en sinun, en minun, en kenenkään.

    Nyt taidan mennä nukkumaan, sillä jos huominen on yhtä rankka kuin oli tämä päivä, minusta tulee loppu.

    Öitä!

    VastaaPoista
  12. Ai, Pikku Myy siellä, en tainnut eilen huomata, kun olin aika väsynyt. Juu, minullekin rahkasammal on vain rahkasammal eli se on tämä, johon nyt tulee tällainen syyspunainen väri.

    VastaaPoista