tiistai 1. syyskuuta 2009

MUISTATKO KERRAN SYYSKUUSSA?

Teinirakas, sanot ja hymyilet läpi vuosikymmenten.

Käteni tutusti vyötärösi ympärillä kuin silloin joskus.

Syyskuun yö ympärillämme kylmänä vaippana,

vaan ei hätää:

Lämmitämme toisiamme.



Vesi on märkää ja mustaa,

eikä hellyyttä kukaan enää pelkää,

vaan kosken lämpimin, hellin huulin sinua poskeen.



Kuiskaamme viimeiset sanat ja lähden,

mutta palaan ja kerran vielä:

Huudamme 'hei' ja 'hei'.



Ja siinä sinä seisot, kuin olet aina seisonut:

odottamassa minua.



Missään ei koske.

Ei satu ollenkaan.

Näin on hyvä.



- Leena Lumi -


http://www.youtube.com/watch?v=VR1bCGUVh1s

5 kommenttia:

  1. *
    Vieläkin sydän heittää voltin
    kun meillä dejt ja mieheni seisoo

    odottamassa minua.

    VastaaPoista
  2. Arvaa mitä: ihan sama täällä. Sanovat: "Kell onni on, sen kätkeköön." Olen niin avoin ja vilkas, etten tätä aina jaksa sisäistää, mutta ehkä pitäisi, sillä olen huomannut, että maailmassa voidaan kadehtia ihan mitä vain...

    VastaaPoista
  3. Mummuna olen pieni esikuva nuorille, jotka luulevat että elämä loppuu viimeistään noin 23-vuotis synttärinä...

    VastaaPoista
  4. En ole löytänyt monta vanhaa sananlaskua johon uskon.

    VastaaPoista
  5. Minusta tuntuu, että tyttäreni mielestä 30 -vuotias on vanha...

    P.S. On yksi: Yrittänyttä ei laiteta.

    VastaaPoista