tiistai 5. tammikuuta 2010

EVE VASTAA TUUREN HAASTESEEN!


Eve vastaa Tuuren haasteeseen kirjoittaa oma runo tai novelli ja julkaista se. Koska Evellä ei ole blogia vaan kotisivut, seikkailu alkaa nyt tästä: ensin http://www.evekuismin.net/ ja sitten näet oven, josta käyt peremmälle ja sitten klikkaat itsesi Tarinatuokioon ja sieltä löydät vastauksen haasteeseen eli Kartan menneisyyteen....

PS. Lukekaa myös Kauhun hetkiä! Viime yönä olin Hiljaisesssa kylässä ja tänään jotenkin eksyin Even Kauhun hetkiin...oli muuten hirveitä hengittämättömiä ja pitkiä hetkiä ennen kuin...

PS2. Luin äsken Even Kartta menenisyyteen. Olen takuulla lukenut sen ennenkin, mutta haluan unohtaa, sillä minäkin olin isosisko ja minullakin oli pikkusisko, jonka halusin äidin palauttavan takaisin sairaalaan...,mutta sitä onnea minulle ei suotu, joten piti olla itse aktiivinen...Ilman ihanaa isääni, joka sitten omistautui minulle, minua ei varmaan enää olisi. Isä muutti asumaan toiseen huoneeseen kanssani ja äiti ja pikkusisko asuivat toista huonetta. Kiitos isä♥

Even tarinasta tuli mieleen Ian McEwanin kirja Sovitus, joka on mielestäni McEwanin paras. Myös siitä tehty elokuva Sovitus (Atonement) vetää täysin vertoja kirjalle. Mutta siinä kirjassa ISOsisko ei antanut koskaan PIKKUsiskolle anteeksi tämän tekoa. Aina ei löydy sovitusta!

PS3. Even kertomus on huippua!!!

4 kommenttia:

  1. Kaunis kiitos Leena!
    Sivullani vieraileville tiedoksi, että novellin kuva on Leenan ottama. Tuhansine oksineen ja kukkineen se vaikutti minusta ihan kartalta.
    Kiitos kiinnostuksesta ja hyvää Loppiaista!

    VastaaPoista
  2. Luin Kartan menneisyyten. Eve oli onnistuneen aidosti käsitellyt sisarkateutta/-rakkautta. Liikutuin silmät kyyneliin.

    VastaaPoista
  3. Rita, Eve on paitsi suomentaja, myös loistava kirjoittaja - sekä Upea, Uskomaton Eve Unikko.

    VastaaPoista