sunnuntai 6. marraskuuta 2011

VUODEN 2011 KAUNEIMMAT KIRJAN KANNET LEENA LUMISSA OVAT...

Vuoden 2011 Kauneimmat Kirjan Kannet Leena Lumissa ovat Tarkoin vartioitu talo 27 äänellä, kakkosena on Illan tullen 19 äänellä ja kolmantena Linnut lumen valossa 13 äänellä. Hyvin likellä kolmatta sijaa oli Näkymätön silta, joka sai 11 ääntä eli jäi vain kahden äänen päähän edellisestä.

Linnut lumen valossa on kokonaisuutena ehdottomasti Vuoden 2011 Kaunein Kirja ja miten hurmaavaa, että kansi palvoo kirjan sisältöä! Toivottavasti tämä kirja palkitaan jossakin jollakin, sillä tämä ei ole ihan kirjamaailman arkea, vaan täydellistä kauneuden taivasta.

Vaikka se ei nyt ketään kiinnostakaan...;-), niin minun suosikkini olisivat olleet Illan tullen, Linnut lumen valossa ja Paluu Rivertoniin.
Kirjankansiarvontaan osallistui monia, monia...Kiitos kaikille innokkaille kisassa mukana olleille! Lumimies toimi onnettarena ja voittajat ovat Nafisan, Susanne ja Suketus. Onnea voittajille!

Nyt Nafisan saa ensin valita täältä kaksi palkintoa, jonka jälkeen vuoroon pääsee Susanne ja sitten Suketus. Kun olette valintanne tehneet, ottakaa minuun yhteyttä kera postiosoitteen.

Miksi Kaunein Kirjan Kansi -kisa? Siksi, että minulla on vahva tuntuma siihen, miten kirjan kansi vaikuttaa siihen, miten kirjaa myydään. Kirjakaupassa en nosta edes käteeni kirjaa, jonka kannessa ei ole mitään tyköottavaa/kiinnostavaa/herkkää/tyylikästä/houkuttavaa/vaikuttavaa...Nämä kaikki kolme voittajakantta ovat sellaisia, että melkein kuka tahansa antaa kirjan tulla luokseen edes sen verran, että lukee takakannen ja liepeet. Loppu onkin sitten jo kiinni kirjan aihepiiristä etc. Kaikkiin asioihin on poikkeus ja sen tekevät ns. 'omat kirjailijat' eli ne, joita kerää, vaikka kansi olisi tosi syvältä. En voisi kuvitella ikinä ohittavani vaikka John Irvingiä, Joyce Carol Oatesia, Ian McEwania tai Siri Hustvedtia, en ikinä.

***

Minua huimaa nyt, sillä pari tuntia ja minulta viedään rakas, vanha, sisupussi koneeni ja alkaa Uusi Mukatehokas Elämä. Yritän sopeutua...

Hämärä putoo...hetki vielä sunnuntain rauhaa...

Love
Leena Lumi

Never on Sunday

Vuoden 2010 kauneimmat kirjan kannet
Vuoden 2009 kauneimmat kirjan kannet
Vuoden 2012 kauneimmat kirjan kannet

44 kommenttia:

  1. Onnea voittajille ja hieno kansikin voitti,vaikka minusta Elizabeth-kansi oli upea...
    Ja kaikki muuttuu tehokkaammaksi uuden koneen myötä,tsemppiä!

    VastaaPoista
  2. Onnea voittajille!

    Oli kiinnostavaa lukea äänestyksen tuloksista.
    Ilahduin myös siitä, että sinäkin pidit minun suosikistani "Illan tullen".

    Onnea myös sinun uudelle tehokkaallesi.

    VastaaPoista
  3. Kiitos kivasta äänestyksestä ja tsemppiä koneen kanssa, Leena!

    VastaaPoista
  4. Jael, Lizin kansi tulee kohta johonkin, näet sitten;-)

    Ans kattoo ny!

    ***

    Unelma, kiitos psta!

    Illan tullen kansi on taikaa.

    En ole ollenkaan niin innostunut kuin Supporttini ja Jael...

    ***

    Hanna, kiitos psta!

    ***

    Maria, ole hyvä! Kiitos, katsotaan nyt, mitä tapahtuu...

    VastaaPoista
  5. Löytyi kyllä kaunis kärkikolmikko, vaikka minä eniten neloseksi tulleesta pidinkin. ;) Ihanat muuten nuo kolme tuossa vierekkäin, valkoista ja punertavaa/ruskeaa värimaailmaa.

    VastaaPoista
  6. Hah! Minähän tiesin (vaikka sitten äänestinkin Rivertonia...)! Joka tapauksessa hieno kärkikolmikko, kauniita kaikki. Onnea myös voittajille ja mukavaa (supertehokasta?) viikkoa sinulle, Leena!

    VastaaPoista
  7. Minun lempparikanteni sai siis eniten ääniä! Tuo on kyllä valloittava kansi. Siinä on jotain niin taianomaista.

    Onnea voittajille!

    VastaaPoista
  8. Kiitos Leena äänestyksestä!
    Kaikkihan nuo ovat äärettömän kauniita. Pitää nyt samalla kertoa, että minulla tulee usein ongelmaksi lukea kirja, jonka kansi on kaunis. Tällöin odotan kirjankin olevan verbaalista ilotulitusta ja pettymys on suunnaton, jos se olekaan. Tästäkin syystä olen venyttänyt Illan tullen- kirjan avaamista.
    Voittajille onnittelut!

    VastaaPoista
  9. Peikkoneito, on kaunis kolmikko, mutta Linnut lumessa muoto hieman eri. Nelosta voi ajatella melkein kolkkina;-)

    Nyt tapahtuu historiaa: Sinä olet ensimmäinen, jolle kommentoin uudelta koneelta;-)

    ***

    Amma, minä olin taas varma, että Illan tullen voittaa;-) Ja Riverton on myös suosikkini, kuten palkin ylimmästä kuvasta näkyy.

    Supertehokas täällä jo naputtaa uudella koneella ja olen vielä hengissä;-)Kiitos psta ja mukavaa viikkoa sinulle!

    ***

    Katri, sitä hurmaavaa menneen maailman taikaa. Minulle tulee mieleen se uneni, jossa olen troikan kyydissä ja nimeni on Lara...ja lumi pöllyää.

    Kiitos psta!

    VastaaPoista
  10. Kiitos minunkin taholtani äänestyksestä!

    VastaaPoista
  11. Liina, eipä kestä: Iloa minullakin!

    Minä lupaan sinulle, että Illan tullen sisältökin palvoo kantta eli on laatua.

    Kirjapettymys on aivan omaa luokkaansa...niitäkin on koettu.

    Kiitos psta!

    VastaaPoista
  12. Tällaista kolmikkoa vähän arvelinkin :) Hyvä kolmikko!

    VastaaPoista
  13. onnea voittajille ja mä ajattelinkin että no ikannet sijoittuu yläpäähän, mut ne olikin kaikki siellä :D :D

    VastaaPoista
  14. Onnea voittajille! :) Kauniit voittajakannet^^

    VastaaPoista
  15. Susa, näin on.

    ***

    Akiss, ne taisivat olla aika ilmeisiä voittajia, paitsi näkymätön silta oli hilkun kilkun eli neljä vahvaa.

    Kiitos psta!

    ***

    Anki, kiitos psta! Eikö vain.

    VastaaPoista
  16. Onnea onnellisille voittajille! Ihana arvonta, upeat voittajakirjat!

    Syyssunnuntaita Leenalle ja kaikille muillekin esteetikoille!

    VastaaPoista
  17. Hei Leena, suosikkini Näkymätön silta pärjäsi hyvin ja arvasin myös kärkikolmikon. Tämä on niin kiva äänestys!

    Onnea voittajille!

    VastaaPoista
  18. Valkoinen kirahvi, kiitos psta ja kiitos!

    Kiitos samoin sinulle!

    VastaaPoista
  19. Sara, Näkymätön silta jäi vain 2 pisteen päähän 'linnuista' eli tosi hyvin.

    Kiva kun pidät.

    Opettelen nyt tällä uudella masiinalla ja veikkaanpa, että loppuviikosta tulevat kootut selitykset;-)

    Kiitos psta!

    VastaaPoista
  20. Hieno juttu, että löytyy näitä kauniita kirjankansituksiakin. Kaikki tässä äänestyksessä ääniä saaneet ovat upean näköisiä, ja minä ilahdun edelleen tuosta "Lumen valossa" kirjan kansikuvasta.

    Onnea vielä arvonnan voittajille!

    VastaaPoista
  21. Onnea voittajille! Illan tullen tuli onneksi hienosti hopealle ja on tuo voittajakansikin todella kaunis. :)

    VastaaPoista
  22. Anne, kaunis ilahduttaa niin monessa. Lumen valossa on upea jo nimeltään, kannesta nyt puhumattakaan.

    VastaaPoista
  23. Zephyr, kiitos psta! Illan tullen oli minun suosikkini, mutta kärkikolmikko aika huikeita kaikki.

    VastaaPoista
  24. Onnea kaikille voittajille!
    Ja onnea sinullekin uuden koneen kanssa!
    minä teen jotain, mitä tiesin jonain päivänä tekeväni, mutta kuvittelin sen eka kerran osuvan jollekin matkalle....luen kirjaa, jota minulla ei ole!! Tai siis on, mutta sähköisessä muodossa....latasin iPadiin sekä Steve Jobsin että Pekka Herlinin elämänkerrat -Koneen ruhtinas nyt luvussa.

    On tälläkin puolensa :)
    Mutta en oikein pysty kuvittelemaan, että koko kirjastoni olisi jossain masiinassa....

    VastaaPoista
  25. Pepi, kiitos psta!

    Tämä on paljon nopeampaa, mutta on tässä kärismystäkin. Teen kootut selitykset myöhemmin;-)

    Ei voi olla totta! Sitä minä en tee ikinä: siis vaihda oikea kirjaa johinkin padiin. Koneen ruhtinas on takuulla kiinnostava teos. Vähän harmittaa kun näin värikäs hahmo ei ehtinyt blogiini...

    Kuvittele nyt, miten epäromanttista! Mikään ei voita tunnetta, kun tulee kirjastoonsa ja liu'uttaa sormeaan pitkin kirjojen rivejä. Minä en voi kuvitella edes lasiovia. Niitä on vaikka kuinka hienoja, mutta vanhan Lundia-hyllykköni kanssa menen sateenkaaren tuolle puolen.

    Joskus kun en saa unta, tulen kirjastoon ja annan käsieni kulkea hyllyriveillä ja alan nähdä unta...

    VastaaPoista
  26. Kyllä kirja on aina kirja, kansineen ja sivuineen....mutta kai mä olen vähän kuin se kissa jonka uteliaisuus tappoi...

    Aina olen ollut vähän kaikenlaisen tekniikan ja leikkikalujen perään, joten pitihän tämäkin saada, ja kun kerran tähän on mahdollista kirjoja saada, niin pakkoha se oli!
    Itseasiassa aika kelpo vehje, aina kassissa mukana, ja jo todentanut paikkansa bussimatkoilla ja lääkärille jonottaessa :)

    VastaaPoista
  27. Pepi, minut tappoi hämästyksestä se, että eräs iPad -firma halusi mainoksensa minun blogiini ja sitten minun olisi pitänyt antaa vielä KASVONI heidän sivuilleen. Nauran läkähtyäkseni kun ajattelen itseäni mainostamassa vehjettä jota en ikinä käytä. Ja muutenkin, en ole lähtemässä mainoslinjalle, ellei kyseessä ole jotain, joka on intohimoni.

    Olen huomannut, että mm. junissa niitä luetaan. Minä otin siihenkin kohtaan uuden Maalais unelmia -lehden. En ehdi kotona lukea enää lehtiä, ainakaan uutena, joten paussi kirjoista on minulle ihan tervetullutta ja pitää jaksamista yllä.

    Sinä olet utelias kaikkeen, minä melkein kaikkeen;-)

    VastaaPoista
  28. Minä olisin äänestänyt kauneimmaksi kirjankanneksi Cunninghamin Illan tullen.

    Minua kiinnostaa se kirjanakin eniten noista mainituista. Aionkin sen lähiaikoina hankkia, sillä seuraavaan äitienpäivään on liian pitkä aika. Silloin saisin sen lahjaksi.

    VastaaPoista
  29. Hei, onpas kiva saada valita voittokirjaa, vaikea päätös vaan kun niin monta hyvää. Laittelen pian viestiä valinnastani! :)

    VastaaPoista
  30. Pikkuliisu, se on minunkin suosikkini, mutta nyt oli paljon kauniita kansia.

    Illan tullen on erinomainen. Suosittelen.

    ***

    Onnea Nafisan! Odottelen ke aamuun asti. Sitten olisi jo Susannen vuoro valita. Mukavaa viikkoa!

    ***

    Antonio, thank you! I suppose, you'll learn Finnish...

    VastaaPoista
  31. Kah, kerrankin näemmä arpaonni suosii - täytyy varmaan panna lotto vetämään tällä viikolla! Tai itse asiassa mielummin Keno, muutama kaverini on voittanut siitä pelistä ihan mukavia summia ;)

    Hieno kärkikolmikko ja oma suosikkini hopealla, huippua!

    VastaaPoista
  32. Suketus, onnea! Pääset valitsemaan omasi Nafisanin ja Susannen jälkeen.

    Minäkin tunnen Kenossa voittaneen.

    Illan tullen oli omakin suosikkini. Pidänkin nykyään hopeasta kultaa enemmän;-)

    VastaaPoista
  33. Onnea voittajille :)
    Jokainen kirjan kansi näyttää omalla tavallaan kauniilta.Kauneushan on katsojan silmässä. Nyt äänestyksen voittivat minunkin suosikkini.
    Kiitos tästä mukavasta kisasta.

    Nautinnollisia lukuhetkiä <3

    ps. kävin just laittamassa Kenot vetämään ;))

    VastaaPoista
  34. Onnea voittajille! Upeita kansia kaikki.

    Ja onnea uudelle koneelle. :) Toivottavasti siitä tulee yhtä uskollinen ystävä kuin vanhasta sisupussistasi!

    VastaaPoista
  35. Katja, kiitos psta!

    Hah-hah, tämä on helvetin esikartanoa;-) Minulla menee tämän supernopean koneen kanssa kaikkeen enemmän aikaa kuin sen vanhan, maailman hitaimman kanssa.

    VastaaPoista
  36. Laitoin jo aikaisemmin tänne kommentin ja iloitsin arvontavoitosta:) Laitoin myös sähköpostia. Saitkohan näitä viestejäni?

    VastaaPoista
  37. Kikka, kiitos psta.

    ***

    Susanne, minä olen onnistunut hirveästi sössimään tämän uuden härvelin kanssa;-) Sähköpostin löysin äsken ja vastasin sinulle, kiitos!

    Pääset valitsemaan palkintojasi Nafisin jälkeen. Ilmoitan sinulle sitten.

    Onnea!

    VastaaPoista
  38. Onnea voittajille!

    Ihana kolmikko, just niinkuin pitikin:)

    VastaaPoista
  39. Hanne, kiitos psta!

    Vahva kolmikko, johon toki olisi kuulunut melekin kolmannelle sijalle päässyt Näkymätön silta, mutta 'melkein' ei killata.

    Lisäksi oma suosikkini mukaan oli myös Paluu Rivertoniin, mutta minulla ei ollut äänioikeutta.

    VastaaPoista
  40. Voi, tuo voittaja pitäisi saada pukinkonttiin vaikka vain kannen vuoksi! Lumi-blogin parhaat lumet kolmen kärjessä, kuulostaa mukavalta

    VastaaPoista
  41. Nette, minun kappaleeni lähti vaihtarina Meriharakoiden kovakantisesta. Olen vieläkin kahden vaiheilla, pitäisikö ostaa Tarkoin vartioitu talo äidille...

    Meinasin ehdottaa sinulle vetoa Tarkoin vartioitu talo vastaan Illan tullen...onneksi en tehnyt sitä.

    VastaaPoista