sunnuntai 2. toukokuuta 2010

KUUSIKYMMENTÄYHDEKSÄN ASIAA MINUSTA


Vastaan Lumiomenan haasteeseen, mutta päätään hyvään lukuun 69!
1) Luen monet yöt
2) Toiset yöt sukellan suviseen järveen.
3) Pidän meristä järviä enemmän.
4) Tyttäreni on Meri.
5) Olen eläinten oikeuksien puolesta.
6) Elämä ilman koiraa olisi outoa.
7) Issikat ovat ryövänneet sydämeni.
8) Vietän yhden elämäni jouluista Salzburgissa.
9) Olen tunteellinen ja romantikko.
10) Haluan matkustaa parhaan ystäväni kanssa Ghanaan, koska meillä on siellä kummilapsi Mary, 8 vee.
11) Pidän ilosta, en inttäjistä!
12) Unelmissani minusta tulee osa-aikabritti tai –irkku.
13) Rakastan intohimolla.
14) En koskaan kyllästy kuuntelemaan Billy Idolsin Sweet Sixteeniä.
15) Paheeni on Geisha -suklaa.
16) Tarjoan blogissani lukijoilleni kirjaelämyksia, en kirjakidutuksia.
17) Minulla on kuuluisa puutarha, joka on kuitenkin Salainen Puutarha.
18) Pidän fadosta, akustisesta kitarasta, vanhasta jazzista, rockista…
19) Pidän lauseesta: "Me kaikki seisomme katuojassa, mutta jotkut meistä katsovat taivaan tähtiä."
20) Olen Kaikkien Aistien Juhlien Vaalija.
21) Mieheni on elämäni loistavin kumppani seikkailuun.
22) Pablo Neruda tuo mieleen muistoja.
23) Minua ei pysäytä muu kuin terveyden menetys.
24) Kirjoitan paljon…luen vielä enemmän.
25) Mottoni on: "Ainoa todellisuus on uni. Ainoa velvollisuus on kauneus. Ainoa voima on rakkaus."
26) John Irving on suosikkikirjailijani.
27) Asun valkotiilisessä kivitalossa suuren puutarhan ympäröimänä.
28) Rakastan kiveä, rappioromantiikkaa, patinaa, villiintyneitä puutarhoja…
29) Olen horoskoopiltani härkä.
30) Lapsuuteni toiveammatit olivat eläinlääkäri ja kirjailija.
31) Eläinlääkäriä minusta ei tullut, koska olen matemaattisesti toivoton tapaus. Kirjoittanut olen monipuolisesti: ollut toimittajana, voittanut kirjoituskilpailuja, pitänyt lehdessä omaa pakinapalstaa…Nyt pidän kirjallista blogia ja kirjoitan niin paljon, etten jaksa/ehdi enää oikolukea sähköpostejani.
32) Suurimmat ruokaherkkuni ovat graavi merisiika ja uudet perunat tai korvasieni/suppilovahverokeitto.
33) Olen sairastanut melanooman.
34) Minulla ei ole rytmitajua, mutta joskus, joskus…löydän itseni tanssimasta rumbaa mieheni kanssa.
35) Olen varttikarjalainen.
36) Olen sekä sosiaalinen että erakko.
37) Vaikka härälle ’kotini on linnani’, saatan nähdä itseni asumassa ihan muualla
38) Olen ajanut uuden automme lunastuskuntoon ja ihme että selvisimme. Se oli perjantai ja 13. päivä, jonka takia olen edelleen taikauskoinen, enkä aja enää talvella autoa, sillä onnettomuuden syy oli rankka lumisohjo.
39) Mielestäni ainoan elämäni suurta turhuutta on pölyjen pyyhkiminen, ikkunoiden peseminen ja imurointi.
40) Olen luova ja boheemi.
41) Poltan kynttilöitä kesät talvet.
42) En tunne sanaa kärsivällisyys, mutta olen matkalla sitä kohden…
43) Suosikkilaulajani on Concha Buika.
44) Pidän myös oopperasta.
45) En hyväksy rasismia.
46) Suvisade ja meri ovat lempituoksuni.
47) Olen projektityyppiä ja siinä tehokas.
48) Olen entinen perfektionisti.
49) Pidän rennoista tyypeistä.
50) En pidä snobeista.
51) Kadun, että myin pois turkoosin Caprio Top –autoni.
52) Olen kohta televisiossa.
53) Olen kilpailuhenkinen.
54) Rakastan joulua.
55) Aloitan joka vuosi kolme uutta asiaa.
56) Olen veneessä kuin kotonani: En tule merisairaaksi, en pelkää, nukun paremmin kuin maissa.
57) Näen enneunia, jotka ovat toteutuneet.
58) Olen perhe-, en sukukeskeinen.
59) Rakastan lunta.
60) Nimeni voi vaihtua Leena Lumiksi.
61) Minun elämässäni on ollut outoja tapahtumia…
62) Minua odottavat seikkailuvuodet Euroopan kiertolaisena.
63) Taiteilijoista pidän eniten Henri de Toulouse-Lautrecista, Helene Schjerfbeckistä ja Gustav Klimtistä.
64) Olen aina ollut isän tyttö.
65) Olisin halunnut saada edes yhden veljen.
66) Minulla on addikti tv-sarjaan Brothers&Sisters
67) Huumorintajuni on brittiläinen.
68) Tärkeintä ei ole raha, vaan rakkaus.
69) Kuusikymmentäyhdeksän on hyvä luku lopettaa ja haastaa muut!

kuva Hanne

20 kommenttia:

  1. Tässä tulikin ihan hurjasti paljastuksia;osan tiesin ,osa oli uutta.
    Muuten,koska se puutarhaohjelma tulee televisiosta?

    VastaaPoista
  2. Mielenkiintoisia asioita!

    Mumminkin lempitaiteilija on Schjerfbeck.

    VastaaPoista
  3. Jael, totesin,että jos jatkan sataan asti, tulen palajstaneeksi liikaa, aloin painaa jarrua jo 50:n kohdalla...Ihan tosi, en tiedä, milloin tulee. Sitä menee jo kai kuudes jakso. Olen luvannut ilmoittaa heti kun tiedän. Siellä on vaan samassa osiossa tämmöisen itse kaiken tekevän kanssa, henkilöitä, joilla on vakituiset puutarhatyäntekijät apunaan. Minä yritän kaiken itse ja alue on iso.

    Tuure, olikohan tässä sulle mitään uutta...Muistan aina sun Mummin lempitaiteilijan. Ja joskus haluaisin olla kuten sun mummi ja käydä taidenäyttelyissä PALJON.

    VastaaPoista
  4. Hei, olipa hauska tutustua sinuun! Olet mielenkiintoinen persoona. Koska itse en ole läheskään yhtä mielenkiintoinen, en taida tällä kertaa ottaa haastetta vastaan...

    VastaaPoista
  5. Keijukainen, jo nimesi paljastaa, että olet minua elämyksellisempi! Toiset vain tuovat itseään esiin ja ovat koko ajan kuin näyttämöllä ja toiset peilaavat itseään kainosti lammen pinnalta kuun valossa.

    Tämä on yksi tapa tutustuttaa ja tutustua. Tämä on myös oire listahulluudesta. Ja sen lisäksi minä olen yllytyshullu;-) Näin Lumiomenalla Sata asiaa hänestä ja heti minau vietiin, mutta en päässty yli 69:n.

    VastaaPoista
  6. Minäkin odotan sitä tv-ohjelmaa!

    VastaaPoista
  7. Pitkä lista, lapsuuteni toiveammatti oli romukauppias.. Näen myös enneunia, jotka ovat toteutuneet, äitini vieläkin enemmän. En ole koskaan ollut isän tyttö, mutta pikkuveljeni on aina ollut paras kaverini, kun muutettiin 25 kertaa...

    VastaaPoista
  8. Allu, älä nyt. Mua pelkästään hirvittää, kun en opi sanomaan mihinkään 'ei'.

    Hannele, sullahan oli persoonallinen toiveamatti. Muistan kuinka melkein kaikki tytöt halusivat lentoemänniksi.

    Enneunet ja etiäiset voivat olla myös taakka. Joskus ilo. Olen nähnyt kuolemat, kavallukset, avioerot, joskus jotain hävinnyttä on löytynyt.

    Mekin muutettiin paljon, eikä ollut pikku- eikä isoveljeä.

    VastaaPoista
  9. Toiveammattini toteutui, sillä erolla että romujani en myy :)

    VastaaPoista
  10. Vihdoin pääsin kommentoimaan listaasi :) Sitä puutarhaohjelmaa odotan minäkin, vaikka en muuten paljon televisiota katsokaan (paitsi Gilmoren tyttöjä dvd:ltä).

    Toulouse-Lautrec on eräs omista suosikeistani (kaikkia ei voinut tähän listaan mahduttaa).

    Oudot tapahtumat voivat toivottavasti saada aikaan paljon hyvää?

    Sinä olet ihanan luova ja boheemi ♥

    VastaaPoista
  11. Lumiomena, meillä ei ole televisiota ollenkaan yläkerrassa, joka on pääoleskelualuettamme. Takkahuoneessa se on, mutta harvoin auki. Suvella ei ollenkaan. Elämässä on niin paljon muuta kiinnostavaa.

    Minullakin olisi ollut muitakin taiteilijoita, mutta niitä ei aina muista.

    Oudot tapahtumat ovat enimmäkseen muuttaneet suuntaa parempaan. Jotain olisin jättänyt pois...,mutta ei minun päätettävissä, vaan sattuma tuli peliin.

    Ehkä se ylitse tulviva virta;-)

    VastaaPoista
  12. Olen ajanut pari autoa lunastuskuntoon, talvella, silti en ole lopettanut autolla ajoa talvella. Sitä on harjoiteltava ja opittava luottamaan taitoihinsa.

    VastaaPoista
  13. Hannele, putosin ison lämminverisen selästä 30 vuotta sitten ja jäin roikkumaan laukassa jalustimesta. Siitä ei yleensä seuraa muuta kuin kuolema tai halvaantuminen. Minä kuitenkin selvisin, mutta päätin etten ikinä enää nouse hevosen selkään. Pari vuotta sitten aloitin kuitenkin islanninhevosilla. Ylitin siis itseni.

    Auto on aivan eri asia - minulle. Jos olisin pitänyt pienen Caprio Topini olisin ehkä voinut alkaa harjoitella talvikeleillä vaikka kylillä käyden, mutta meidän normaalikokoisella:en, en ja en. Jos nämä vuodet on selvitty ilman mun talviajoa ja pari on enää edessä, sillä sitten kuski jää vaapaherraksi, selviämme jatkostakin. Minulla on bussipysäkki ihan likellä ja autoja kulkee puolen tunnin välein.

    Nyt on ajot tietysti alkaneet ja ke huristan taas Viherlandiaan, jossa lounastamme ystävän kanssa ja valitsemme jotain jännää puutarhaan.

    VastaaPoista
  14. karmeeta, hienoa kun selvisit tuosta hevosjutusta

    VastaaPoista
  15. Hannele, ymmärrän, että oli ihmeellinen pelastus. Minua ei muuten ison hevosen selkään saisi edes Ruotsin kunkku.

    (Se punainen urheiluauto oli MG, jolla hän ajeli nuorena ja komeena ja hiukset kikkaralla;-)

    VastaaPoista
  16. Issikat on eri juttu ja hienosti voitit pelkosi ja rakensit luottamuksen. Eikä ne vanhat taidotkaan olleet mihinkään kadonneet. Täytyypä joskus laatia tuo lista ihan ajan kanssa. Keskiviikkona nähdään, ihan jo ikävä!

    VastaaPoista
  17. Anne, yritäs tehdä sata asiaa! Lumiomena teki.

    Sun ansiota, että uskalsin lähestyä tallia ja niitä ihania lörppöhuulia, samettiturpia...oih!, aivan tunnen Rhönnin huulet hamuamassa ja hiplaamassa taskujani, joissa saattaa olla jotain kivaa...

    Oikein odotan keskiviikkoa♥

    VastaaPoista
  18. Olipas paljon mielenkiintoisia kohtia! Rakastan lukea näitä listoja :)

    Ohjelmaa odotan minäkin innolla!

    VastaaPoista
  19. Kiitos, Susa!, kiva jos sait elämystä;-)

    Minä olen armoton listahullu. Ei minua tarvitse paljoakaan yllyttää, kun jo olen menossa...

    Minä en niinkään, sillä kun ei tiedä,onko tulos ok vai ei, niin enenmmänkin vain hirvittää.

    VastaaPoista