keskiviikko 23. kesäkuuta 2010

SUVI PALJASTAA LUONTEEN SALOJA


Minun piti pitää tyylikäs paussi ja sitten räväyttää teille uusi kirja tuosta vain ennen juhannusta. Nyt näytttää vähän heikolta sen suhteen, sillä öisin leikin yöperhosta ja päivät ihmettelen puutarhassa monenlaista, sillä kaikki tapahtuu NYT. Ellen siis saa teille sitä kirjaa, joka olisi niin jotenkin sopinut minun mielestäni juhannusviikolla teille tarjota, valmiiksi, niin saatanpa laittaa sen vaikka juhannuspyhinä, jolloin kukaan ei ole sitä lukemassa. Helppoa ei ole bloggaajan elämä;-) Toisaalta voisin vain olla ja nautiskella, kun nyt olen niin päässyt vauhtiin...Sitten tulee vain jotain runoa, kuvaa etc. Saatte valittaa! Saatte valittaa!

Jos joku tietää jotain HITAASTA nautinnosta, niin koen sitä nyt, kun kerrankin luen hitaasti, hitaammin, hitaimmin...Ja juuri nyt lähden tekemään sitä, sillä tänä yönä ei ole minun yöperhosvuoroni...

Tämä on siis huonosta omasta tunnosta kärsivän naisen väliaikatiedotus. Tarkempi henkilö huomaa tästä postauksesta viimeistään, että itsensä rääkkääjän, todellisen työmyyrän nahan alla asuukin hemmetinmoinen nautiskelija. Voiskohan Bessun syyksi laittaa sen, että näin laiskistuin... Parhaan ystävän pitää kantaa monenmoisia taakkoja. Minun mielestäni.

Ja nyt lähden lukemaan...hah!, en kerro, en kerro, mitä luen.

kuva Eero J. Laamanen

15 kommenttia:

  1. Lue rauhassa, ja päihdy rauhassa. Yöstä, elämästä, kirjasta, mistä tahansa....
    Suosittelit minulle jokin aika sitten luettavaksi Pirunkettua, ja nautin nyt sen koukuttavasta monikerroksisuudesta ja nerokkaista henkilöhahmoista. Kiitos!

    VastaaPoista
  2. Emme halua valittaa! :-D

    Mulla on muuten ollut jotenkin lähiaikoina, koko loppukevät - kesä, sellaista lukemisen hidasta nautintoa. Mua ei oikein innosta sellainen sivujen nopea läpsiminen kansia vasten, krijoitus pikemminkin kannustaa mua pysymään tunnelmassa --- esimeriksi Atonement. Se on niin vivahteikas ja kaunis, että haluan että tunnelma pysyy pitkäänkin, sen takia luken kirjaa hitaasti, nautiskellen. Jännä, uusi piirre minussa :D

    VastaaPoista
  3. Hitaus ja suloinen joutilaisuus (ei laiskuus) kuuluvat keskikesään, suven syvimpään olemukseen. Hyvää kannattaa odottaa ja näinä kannettavien koneiden ja langattomien yhteyksien aikana hyvinkin moni blogisi lukija saattaa juhannuksenakin vierailla täällä.

    Valoisia kesäöitä!

    VastaaPoista
  4. Ihanaa Mittumaaria sinne Muuratsaloon! Jatka relaamista, se tekee sielulle hyvää.. Ei ne kirjat minnekään karkaa, eivätkä lukijat, olen siitä varma.

    VastaaPoista
  5. Ei me tosiaankaan valiteta, ota iisisti ja nauti kesästä.

    VastaaPoista
  6. Pikkupaju, sait minut houkuteltua jatkamaan tätä jumalaista laiskuutta;-)Tottelen heti!

    Kiva, että tartuit täkyyn. Pirunkettu on Waltersilta yksi parhaita. Muistan heti minun mielestä kolme parasta: Kuvanviestäjä, äpeänaamio ja Pirunkettu.

    Tuure, sinä et valita, joten kukaan ei valita;-) Jatketaan näin. Tällaisia hitaan nautiskelun piirteitä aliarvotetaan!!!

    Arvaa odotanko, miten koet Atonementin...

    Lumiomena, aivan, aivan, laiskuudesta ei tässä tietoakaan. Miten minä sen unohdin. Horoskoopimerkkini vahvin laatusana on mukavuudenhaluisuus, joten sehän on ihan eri kuin laiskuus!

    Nyt sinä sen sanoit, kaikilla paitsi minulla on kannettavat...apua! Runoja, kuvia, sekalaista...niitä laitan. Aion oikeasti lukea juhannuksena puutarhassa (toivottavasti) kirjailijaa, joka on leimautunut syädänsuven kijailijaksi minulle. Siis nyt on kysymys mun nautinnosta;-), jonka kyllä jaan kaikille, mutta ehkä pikkuviiveellä.

    Lumiomena, valoisia öitä, usvakeijujen töitä, perhosen siiven taikapöylyä, elämän kepeyttä!

    Nette, kiitos samoin ihanaa juhannusta sinulle ja koko teidän perheelle! Pitää uskoa, että mikään ei karkaa, sillä taidan vain jatkaa akkujen lataamista kerran nyt vauhtiin pääsin.

    VastaaPoista
  7. Allu, kiva ettet sinäkään valita;-) Rouva, jota on ainakin kirjallisesti vaikea tyydyttää. Ehkä minä kuitenkin siihen Kirjan kansalla kykenin. Luin eilen kommenttiasi oliko se nyt Omenansiementen makuun vai siihen Kirjalliseen piiriin perunankuoripaistoksen ystäville ja minulle tuli mieleen: Entä jos pitäistkin kirjallista blogia vain frau Allulle....Taidan tehdä sulle tänä vuonna jonkun Karjalan historian, edes siivun siitä tai Marskin elämänkerran.

    Allu, nyt nautitaan molemmat! Suvi on lyhyt laulu ja kohta taas kuin olisi vain unta nähnyt. Kuten tiedätkin mittumaari sulkee koko Suomen. Lähden nyt ryntäämän viimeisille hankinnoille kauppaan. Päämies etsi illalla minulle kuolleen meren sientä Berliinistä ja Brigitte für Frauen über vierzig oli jo hankittu. Sanoi muuten, että oli iso ero meidän viime käyntiin B:ssä, mutta hän ei kovasti pitänyt niistä uuusista rakennuksista. Olemme vanhojen kaupunkien kujakatteja.

    VastaaPoista
  8. Sekä Omenansiemenet että Perunankuoripaistajat oli kivoja, mutta ei sellaisia, että lukisi ne toiseen kertaan, mutta minä olenkin näissä asioissa maallikko eli tykkään tai en, mutta en osaa tarkemmin analysoida niinkuin sinä tai lumiomena. Ihan sama juttu kuin viinin kanssa, joko tykkään tai en, mutta en kovin usein pysty kilpailemaan Allumiehen kanssa arvaamassa, mikä rypäle on kysymyksessä tai mistä maasta viini on, jos sokkotestataan.
    Berliini on edelleenkin i-h-a-n-a!

    VastaaPoista
  9. Tyylikäs paussi kuullostaa myös hienolta sanaparilta ;D Nyt kesällä, kun kaikki luonnossa on kauneimmillaan, tuleekin nauttia hitaasti, myös lukemisesta.

    VastaaPoista
  10. Nyt on aika virittää aistit suviyön sävelille ja luonnon taiteelle.

    Rauhallista ja antoisaa Juhannusta!

    VastaaPoista
  11. Allu, meillä viineissä sama juttu. Päämies maistaa paitsi rypäleen, myös heti sanoo alueen, jolta viini tulee. Minä vain tykkään tai en.

    Ihan hyviä sun kommnetit oli...aloin vain tutustua sinuun;-)

    Just joo! Mä arvasin, että hänen mielestä minun pitäisi heti lähteä Berliinin tai Zürichin sijasta Krakovaan tai Kroatiaan. Syy on helppo arvata! kerronkin heti kun hän saapuu, että olen juuri saanut viime käden tietoa Berliinin lumosta!

    Soolis, kiitos! Hirveästi yritän olla tyylikäs, viileä etc. ja sanoin Bessulle jopa etsiväni hieman arvokkuutta...Mä en tajuu, miksi hän nauroi! Mitä minä sille voin jos mun ympärillä tapahtuu...Slow Life, Slow Summer!

    Peukaloinen, aistit virittyvät kuin itsestään. Eilen illalla kohtasin kaksi niin isoa yökköstä tai kiitäjää tai mitä ne ovatkaan, että olin ihan lumoissa. Ans' kattoo, tuliko kuvista mitään. Illat ja yöt puutarhassa ja luonnossa yleensäkin ovat parasta aikaa.

    Monipuolista Elämysjuhannusta, Peukaloinen!

    VastaaPoista
  12. Mun syy ;) Ei vaan joskus pitää antaa itselleen lupa lipua hitaasti ei aina tarvitse paahtaa täysillä. Mukavaa Minttumaaria Muuratsaloon! On niin ihanaa tietää että on paikka... Halauksia ja yötaikoja. T. Bessu

    VastaaPoista
  13. Anne, juu leikisti vaan...Siis olen nyt niin suvifiiliksellä, että aion jatkaa tällä aallolla. Kiitos samoin Siniseen Kotiin! On paikka, on paikka, tiedät sen. Juu, me kuhkitaan Alfauroksen kanssa pihalla ja nauratan häntä kertomalla, miten meille järjestyy 'sinkkupäivät' tänne milloin vain;-) ja taika on varmaan se kun eilen kohtasin ne jättisuuret yöperhoset tai kiitäjät ja kohta KAKSI koiraa ihmettelee siilejä. Unelmien vaahtopäitä, suviöiden lumoa♥

    VastaaPoista
  14. Blogista ei saa tulla stressiä eikä pakkoa. Leena Suvi (sinun uusi kesänimi) nauttii upeasta puutarhastaan ja antaa niskan levätä. Usko tai älä, mutta eivät ne kirjat lukemalla lopu.
    Mukavaa uhannusta Sinulle!

    VastaaPoista
  15. Vihreätniityt, tästä tulikin kokonainen elämä! Olin aikonut yliopistoon lukemaan kirjallisuustiedettä, tilasin jo kaikki tarvittavat tiedot hakuajoista etc. ja sitten kuin salamana alkoikin tämä blogi. Teen arvosteluja 11 kustantajalle, olen tutustunut niin kustannusmaailmaan kuin kirjailijoihin. Tämä on elämää, joka on kuin mittatilaustyö minulle NYT. Huomisesta en tiedä, sillä olen projektityppiä. Ehkä ryhdyn Euroopan kiertolaiseksi...Olen todellakin yrittänyt lukea kaikki käännetyt kirjat, mutta niitä syntyy koko ajan lisää...;-)

    Suloista, Irlannin vihreää juhannusta sinulle, Vihreätniityt!

    VastaaPoista