keskiviikko 11. marraskuuta 2009

YLLÄTYSLAHJOJA

Eilen oli erikoinen Yllätyspäivä. Sain kaksi DVD-filmiä lahjaksi vaikka ei ollut edes syntymäpäivä eikä vielä joulukaan. Toinen tuli Kanadan preerialta ja se on Doctor Zhivago (ah!, Julie Christie ja Omar Shafir), joka meillä onkin vain VHS-versiona eli tarpeeseen tuli, kiitos! Ja toinen tuli Suomen pohjoisesta ja se on Sovitus (Atonement), jota olen kovasti jo etsinytkin. Teinhän kirjasta, johon filmi perustuu jokin aika sitten arvostelunkin. Sovitus on minun mielestäni Ian McEvanin paras ja koskettavin teos. Ja nyt näen vihdoinkin elokuvan. Mutta miten kestän sen pikkuriiviön, joka tuhoaa kahden rakastavaisen elämän! Kiitos, myös Naiselle Pohjoisesta! Näitä yllätyksiä voisi varmaankin kutsua Arktisen Tuulen Tuivahduksi, mikä erinomaisesti Leena Lumelle sopiikin;-)

15 kommenttia:

  1. Sovitus olisi kyllä kiva nähdä, mulla enkuksi kirja, en vielä ole ehtinyt lukemaan.

    VastaaPoista
  2. Tuure, sun on PAKKO lukea Sovitus. Sano, mistä saan sen kirjan, kun aina joudun lainaamaan kirjastosta. Jos löydät nappaa kiinni heti! Mulle!

    VastaaPoista
  3. Näitä ei minulla ole kumpaakaan, pitäisi hankkia! Sovitus löytyy Anttilasta edulliseen hintaan tällä hetkellä.. En tiedä Zhivagosta löytyykö, pitääpä etsiä.

    Sovitus on koskettava elokuva, se jää mieliin pitkiksi aikaa,ja sen voi katsoa aina uudelleen. Minä katson sen noin kerran vuodessa, yleensä vuodenvaihteessa. Olen ottanut sen traditioksi.

    VastaaPoista
  4. Soolis, minäkin olen huomannut, kuinka vuohdenvaihde suorastaan houkuttaa katsomaan leffoja. Saman tekevät tammi-helmikuun viikonloppujen floska- tai -30 astetta kelit.

    VastaaPoista
  5. Tuure, ei missään tapauksessa! Minä en pääse vieraalla kielellä kiinni kielen vivahteisiin, joten kaotaa kaikki nautinto ja minun verbaalinen kehitykseni.

    Tarkoitus olisi kyllä asua jonkun aikaa Britaniassa, mutta senkin jälkeen, varmaan vain dekkarit luen enkuksi. Jos on lahjakas äidinkielessään, sitä haluaa syventää. Eikö?

    VastaaPoista
  6. Oorait! etsin sulle suomenkielisenä vaikka joutuisin kääntämään kaikki antikvariaatit ylösalaisin. Se on sitten joululahjani :)

    VastaaPoista
  7. Ihanaa! Ehkä sinullekin tulee yllätys;-)

    VastaaPoista
  8. oletlaama! minä olen sitten alpakka;-)

    VastaaPoista
  9. Aivan ja täysi ylläreitä ja vielä tulivat samana päivänä.

    VastaaPoista
  10. Leena, how nice of you to post that! Enjoy!

    Auli

    VastaaPoista
  11. Hi, Auli!

    NOW: We have just bought the DVD-player! Make the mark on the wall;-) From this day we're looking at movies all the day. Thanks a lot! You were 'a primus motor'.

    I hope you haven't too cold prairie winds. We have just suitable now and the garden is white. Have a nice weekend, Auli!

    Love
    Leena

    VastaaPoista