sunnuntai 14. helmikuuta 2010

RAKAS YSTÄVÄ, SINÄ!

Rakas ystävä, sieluni kumppani. Haluan olla sinulle valo tunnelin päässä, kun eksyt pimeään. Siltä varalta, että satun olemaan poissa maisemista, kun tarvitset valonkantajaa, lähetän tähdet valaisemaan pimeääsi.


Katsot lokin poikasta ja näet ylitse synkän virran. Kohoat siivillesi uuteen liitoon ja kaikki, ihan kaikki on hyvin. Minä lupaan sen.


Sitten muistat minut, joka rakastan lokkeja, merta ja eksymistä. Sinäkin rakastat silloin lokkeja, merta ja eksymistä.

Me olemme he, jotka tulevat säihkyvin silmin, polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraissa säkeissämme. Mutta me löydämme perille.


Meidän ovat eksyminen ja löytyminen, meidän ovat suru ja ilo, meidän ovat jää ja tuli, meidän on valo ja pimeys, meidän on yösukellus mereen ja kellunta lokin huudon kannattelemana, meidän on hukkuminen ja pelastus, meidän on veden hopea ja pienen linnun sinnikäs askellus, meidän on uskomaton ystävyys ja jakaminen, meidän, sinun ja minun, ovat kaikkien aistien juhlat, sillä me osaamme vaalia ja arvostaa niin ystävyyttä kuin elämän monimuotoisuutta.


Valoisaa Ystävänpäivää Sinulle!

♥:lla Leena Lumi

kuva Pekka Mäkinen

17 kommenttia:

  1. Kiitos mun rakas ystäväni. Niin totta joka sana. Kuinka hyvin osasitkaan pukea sanoiksi sen itkun ja naurun, eletyn elämän kristallin kirkkaat helmet kuin myös mattomme synkät mustat ja harmaat raidat. Ilman sinua en selviäisi, sinä olet minun valoni. Ihanaa ystävänpäivää Bestis!

    VastaaPoista
  2. Onnea kuluneen vuoden johdosta! Siihen on sisältynyt lujaa työtä mutta varmasti myös huikeita hetkiä ja ovalluksia. Hedelmistä oleemme saaneet nauttia täällä blogissa. Jokaiselle on varmasti jotain joka on kolahtanut syvälle. Itse olen itkenyt ja nauranut koneen äärellä. Kiitos Leena!

    VastaaPoista
  3. Runollista tekstiä !
    Hyvää ystävänpäivää, ja laskiassunnuntaita sekä blogin vuosipäivää!

    Ystävyydellä Tuure

    VastaaPoista
  4. Kiitos samoin, suloista ystävänpäivää sinulle, Bessu!

    Kiva, jos blogini on naurattanut ja itkettänyt, mutta vielä, ihan vielä ei ole juhlan aika. Luen ensin Hesarin ja juon ison mukin suklaakahvia. Sitten: It's party!

    VastaaPoista
  5. Tuure, sinä Kirjallisen Taivaani Lupaavin Tähti, kiitos samoin♥

    Ihan kohta alkaa blogin juhla. Odota vähän, että herään. Täytyy sitten tehdä pieni juttu. Älä vain ole poissa arvonnasta ja saat kuulla tarinan...

    VastaaPoista
  6. Sinä olet tekstisi kaltainen, runollinen ilotulitus!

    Onnellista Ystävänpäivää!

    Tulen siis myöhemmin vielä käymään täällä, koska lupaat vielä tälle päivälle kaikkea kivaa ;D

    VastaaPoista
  7. Tämä oli ihana teksti, joka sopii tähän päivään hienosti.

    VastaaPoista
  8. Odotan kovasti!
    Mä heräsin jo... kahdeksalta, leikin tänään aamuvirkkua :D

    VastaaPoista
  9. Oikein Hyvää Ystävänpäivää ja Iloista Laskiaista sinulle Leena ystäväin!

    VastaaPoista
  10. Muuten, tuo kuva sopii tähän tosi hyvin, ja fontin väri tosi kaunis. Tuli kesäkaiho...

    VastaaPoista
  11. Soolis, kiitos samoin♥ ja tottavie tulet mun synttäreille!

    Kiitos samoin, Susanne♥ Muista mun blogisynttärit: tervetuloa!

    Tuure, arvaa yllätyinkö itse, mutta katso kuinka hyvin se sopii postaukseen Frances. Ihanaa, että heräsit aikaisin, jos se oli minun takia (minä kyllä epäilen Hesaria todelliseksi syyksi;-). Minä olen vähän myöhässä, koska meni, usko tai älä, koneella yöllä yli yhden.

    VastaaPoista
  12. Minä sitten rakastan tuota lokki-pienokaista <3 ja tekstisi oli ystävyyttä ja lämpöä tulvillaan! Siitä tuli ihana olo ja hyvä mieli.

    Onnellista Ystävänpäivää, Vuosipäivää ja Laskiaista Sinulle Leena-Honey <3

    VastaaPoista
  13. Lumiomena, kiitos! Se tuli suoraan sydämestä♥

    Eve, tämä lokkivauva on sellainen 'survivor' esimerkki minulle ja tätä ojennan aina tarvittaessa ystävlle, joka vahvuutta lisää kaipaa...Minullekin tulee tästä hyvä mieli. Se on seinälläni niin, että näen sen koko ajan kirjoittaessani. Etenkin liikuttaa tuo pienen jalan jälki hiekassa, jonka jo meri pyyhkii pois...

    Kiitos saoin, Eve♥

    VastaaPoista
  14. Tietysti sinä olit syy ! Mutta syynä oli myös äiti, joka huomasi, että minä en ollut siivonnut vessaa lauantaina, kuten olin luvannut ja sain sitten pestä sen nyt aamulla ...

    VastaaPoista
  15. Voi Tuure♥ Sinä olet elämäni Valo! Nauran täällä ihan hulluna...

    VastaaPoista
  16. Kopion ja tulostan tekstin palatakseni siihen välillä, jos sopii.. Sijoitan sen lähelle saamaani voimataulua.

    VastaaPoista
  17. Anne, kehystytä se huoneen tauluksi semmoisella patinoituneella kehyksellä, josta maalit raappeentunut pois. Tai kirjoita se lokin taakse Road mapin viereen. Ja olen imarreltu!

    VastaaPoista