tiistai 26. lokakuuta 2010

KIRJASTOHAASTE, PINKKIÄ, ILON PISAROITA JA 'OUTOA' MUSAA

Siis nyt ei ole viikonloppu;-) Tämä kuva on vain odottanut ja nyt ajattelin laittaa sen, kun muutenkin meinaan järkyttää teitä.

Aloitan siitä, että Valkoisella kirahvilla on menossa kirjastohaaste ja arvonta. Menkää kaikki tänne

Toiseksi, kerroin ostaneeni uuden kameran ja minulle ainoa tärkeä tekijä hankinnassa oli väri eli sen piti olla pinkki! Siis tiedän, että tämä kuulostaa nyt Speden edesmenneeltä ohjelmalta Naisen logiikkaa, mutta ei voi mitään. Ei ollut kovin kallis, mahtuu vaaleanlilaan käsilaukkuuni, helppo käyttää, väittää Lumimies, joka on ehtinyt kokeilla, merkki Canon ja sitten jotain numeroita. Meidän perheen Tekninen Järki vastusti tätä ensin kovasti, koska vouhotin vain väristä, mutta nyt hän jo myhäilee tyytyväisenä. Odotan kovasti, että hän sanoo saman kuin vieläkin joka päivä meidän Olgalle, vaikka Hänen Majesteettinsa ei enää edes kuule eli: Hyvä tyttö!

Kolmanneksi. Joskus päivän väri on ihan kiinni kovin pienestä. Tänään ilon pisara tuli siitä, kun sain meilin ihan vieraalta mieheltä. Meili oli mukavan asiallinen, mutta oli siinä jotain hykerryttävääkin, kun tämä Jukka oli lukenut sitä syysrunoani, jossa 'syksyn levottomat linnut lentävät...' ja oli sitten etsinyt netistä runokirjaa, jossa olisi minun runojani. Hän halusi kirjan, jossa olisi minun runojani, joita voisi lukea mukavasti sohvalla nauttien! No, annan sitten periksi hillittömyydelleni ja julkaisen sen viimeisimmän tänään myös Leena Lumissa. Se on ollut jo lehdessäkin. Runon kuvituskuva on yksi maailman kauneimmista savukkeesta viis! Ja minä en enää tupakoi. Olen lopettanut jo 23-vuotiaana. Miten sitä vain Nina Simone, Concha Buika, Helen Mirren, Keira Knightley etc. vain ovat savukkeen kanssa niin persoonallisissa otoksissa että...Kiitos, Jukka♥

Neljänneksi yllätän tiedät nyt musiikilla, jota ette ole koskaan, ikinä voineet kuvitella minun musiikseni, sillä olenhan enempi kallellaan jazziin, fadoon, oopperaan etc., mutta olenko koskaan kieltänyt, että sisälläni asuu myös rock ja jopa tällainen:

Tehosekoitin Mun tähteni

14 kommenttia:

  1. Mitäs Lumimies sanoo uudesta fanista? Ettei vaan tule mustasukkaiseksi!

    VastaaPoista
  2. Allu!!!

    No, hän on niin suuripiirteinen, että ymmärtää tämän vain minua piristäväksi fanitteluksi;-)

    Voi, miksen voinut tänään pysyä asialinjalla...

    VastaaPoista
  3. Hahaa, mahtavaa, Tehistä! Minulla on heiltä monta lempibiisiä myös. :)

    Minusta nuo Villeroy & Bochin Country-viinilasit ovat maailman ihanimpia. Ostin niitä juuri pikkusiskolle lahjaksi, kun meillä ei ole nyt tarvetta. (Pitää siis rikkoa "vahingossa" muutama nykyisistä.)

    Ja mulla on muuten ihan sama kamera. :) Sain sen mieheltäni joululahjaksi.

    Karoliina

    VastaaPoista
  4. Karoliina, niin. Nyt olen ihan kuin alasti. Mullakin on heiltä monta suosikkia. Kiva, että edes yksi tykkäsi. Mietin tiukasti lukijaprofiiliani ja tulin siihen tulokseen, että he eivät ehkä tästä pidä, mutta ovat tottuneet minun hetkellisiin 'high'-tunnelmiini;-)

    Mun pikkusiskolla on nuo lasit sinisinä ja minulla tätä malvaa. Ostin niin monta, että on jopa rikkomisvara.

    Kiva! Nyt voin sanoa Tekniselle Supportilleni, että 'kaikilla' on tämä ja 'kaikki' kehuvat hyväksi. Pientä arjen draamaa!

    VastaaPoista
  5. Onnea uudesta kamerasta :) hyviä kuvia varmasti tulee, koska Canon! Mukavaa tiistai-iltaa!

    VastaaPoista
  6. Tuure, kiitos! No, on tällä otettuja kuvia jo ollut blogissani ja huomenna tulee kirjan lisäkuvien yhteydessä, sikäli mikäli saan kirjan luettua. Reimakin tykkää jo, että ihan 'yes'.

    Kiitos samoin!

    VastaaPoista
  7. Onnittelut uudesta kamerasta! On mun kamerani kaksoisveli. Ihana huiskaisu pöydälläsi, Geishoja sävy sävyyn uuden kamerasi kanssa, Villeroy Bochia ja kynttilänvaloa. Upeaa.

    Kuuntelin Tehosekoittimen tulkinnan ja varsinkin sanoja. Sopii hyvin sinuun. Varsinkin se jano!
    Tunnelmallista tiistai-iltaa sinne sisempään Suomeen.

    VastaaPoista
  8. Anja, kiitos! No sitten mulla on hieno kun on sun kameran veli. Siis nämä huiskaisut ovat viikonlopulta, mutta kun en sitten silloin ehtinyt...ja yritin ihan oikeesti levätä. Myös.

    Anja, sä tairat nauraa mua nyt. Kyl nauru hyytyy, kun kuulet: Eräs, hyvin läheinen, eikä yhtään rock, on valinnut tämän hautajaisbiisikseen! Onkohan mun draaman taju siirtynyt Erääseen;-) Katsos mun ohjelmisto on lukkolippaasa ja musiikit ja kaikki. Siitä hän sit vissiin keksi myös...aloittaa.

    Mutta ihan oikeesti: Otto on loistava sanoittaja. valitettavasti hän lähti opiskelemaan äidinkieltä ja/tai kirjallisuutta, mutta selviöhän se, kun niin lahjakas. Ja tykkään kovasti muutamista hänen lauluistaan, mutta en ikinä olisi ukonut, että Hän hurahtaa näihin...

    Huvä Sinä, että kuuntelit♥

    VastaaPoista
  9. PS. Ja oikeassa olet: Aina on 'jano'. Intohimo. Palo.

    VastaaPoista
  10. Tyylikäs ja tunnelmallinen kuva, kevyt ja samalla fiksu. Onnea uudelle kameralle. Minäkin luotan Canoniin.

    Ja Tehis :) Olin joskus 1990-luvun puolivälissä Joensuussa kuuntelemassa Tehosekoittimen, Apulannan ja 96 Eyesin (mukana oli joku muukin bändi, en vain enää muista, mikä se oli) yhteiskiertuetta. Minähän tykkään hieman raskaammastakin musiikista, vaikkei se blogissani näy (se Lumiomenan salattu, pimeä puoli on vielä salattu - heh hee).

    VastaaPoista
  11. Lumiomena, minähän en niin tuosta nimestä, vaan väristä;-)

    Sinä salaat..., mutta mun pimeä alkaa valua jo näiden runsaiden postausten myötä...Ehkä sinäkin tulet vielä kaapista ulos!

    (Nyt sun äiti lukee tätä ja nauraa!)

    Siis tiedäthän 'high'-tilan. Se tarkoittaa usein leffoissa olla huumeissa, mutta minä saavutan 'highin' ihan vain musiikilla tai jollain kauniilla tai sitten tulee joku ihan vieras, joka haluaa lukea mun runokirjaa...Kun olen 'high', minusta poistuu kriittinen satakuntalainen sensuroija ja annan vain palaa.

    VastaaPoista
  12. Onnea uudelle kameralle! Minulla värikriteeri olisi violetti. :)

    Oi, Tehistä! Olin teininä Tehis-fani ja tämä biisi oli (ja on yhä) yksi suurimmista suosikeistani juuri sanoituksiensa vuoksi. Nykyisin Tehiksen kuuntelu on jäänyt vähemmälle, vaikka levyt löytyvätkin yhä hyllystä.

    Ja Lumiomena, minäkin olin silloin tuolla samalla keikalla! Kyseessä siis Hell on wheels-kiertue ja vuosi oli 1997. Se neljäs bändi oli Hybrid Children. :)

    VastaaPoista
  13. Kuutar, kiitos! No, minä olen nyt sekä pinkki että lila. Huomasithan, että mainitsin lilan käsilaukun. Esimerkiksi kirjamessuille lähden täysin lilana...

    Ja minä taas ostin Eräälle pukinkonttiin Tehiksen ison kokoelman. Toivottavasti hän ei nyt ehdi lukea kommentteja...

    VastaaPoista
  14. Jaa, minä ostin juuri uuden läppärin, jonka ainoa vaatimus oli se, että se olisi pinkki ja yli 14- tuumainen. Enkä voi edes sanoa niin kuin sinä kamerastasi, ettei se edes maksanut paljon....ainoastaan Sonyllä oli pinkki 14-tuumainen, joten sitten pulitin kivat summat väristä ;D Tietokonealan ammattilainen sanoi minulle, että kone on todella hyvä, mutta on siinä silti 100 000 pesoa liikaa hintaa. Mutta kun tahdoin PINKIN! Olen tahtonut jo yli vuoden. Kyllä värillä on väliä! Se saa aina iloiseksi, kun katson sitä :)

    VastaaPoista