keskiviikko 13. lokakuuta 2010

TYKKÄÄMISIÄ JA EI-TYKKÄÄMISIÄ

Olen siis niin yllytyshullu, että vaikka minua ei edes yllyttäisi, niin olen menossa jo;-) Pitää saada vähän listaleikkiä, sillä minulla on nyt rimakauhua monesta tulevasta asiasta ja tarvitsen...tätä. Siis Marian blogissa oli semmoinen tykkäämis- ja ei-tykkäämislistaus ja nyt minä teen omani. Tehkää kaikki vain omanne. Käyn katsomassa kirjan tai kahden jälkeen - lupaan sen. Ruususydän on kirjasta Ajan Patinaa (Tammi 2009).

En tykkää niistä, jotka eivät ole heikompien eli lasten, naisten, vanhusten ja eläinten puolesta.
En tykkää karamelleista.
En tykkää sukkahousuista.
En tykkää helteestä.
En tykkää inttäjistä.
En tykkää kahden veneen soutajista.
En tykkää selän takana pahaa puhuvista.
En tykkää rasisteista.
En tykkää omahyväisyydestä.
En tykkää mistään hyväksikäytöstä.
En tykkää oluesta.
En tykkää taateleista.

Tykkään Runotalon Sarin kuvista, kuten tästä sinisestä kukasta, joka on Äiti Maan Tähdet.
Tykkään koirista ja etenkin novascotiannoutajista ja etenkin meidän Olgasta eli Omenakukkulan Thorasta.
Tykkään kirjoista.
Tykkään suklaasta - etenkin Geishasta.
Tykkään kynttilöistä, villasukista, vanttuista, joissa on pinkkejä sydämiä, hämärän hyssystä ja kaakaosta.
Tykkään lumesta ja tähdistä.
Tykkään siitä, kun Lumimies ajaa mua takaa ja alkaa kutittaa ja melkein tukehdun nauruun ennen kuin lopettaa, mutta ikinä en sano: Kyllä, herra kapteeni! 
Tykkään hitaista aamuista.
Tykkään kokata jotain luovaa.
Tykkään Salzburgista ja Zürichistä.
Tykkään kutoa pehmeästä langasta, vaikka en osaakaan muuta kuin kaulaliinoja ja islannin hevosille talviloimia.
Tykkään uskollisuudesta sateenkaaren tuolle puolen.
Tykkään korvasienikeitosta ja graavista merisiiasta.
Tykkään viinistä, valkohomejuustosta ja rypäleistä kera hyvän leffan.
Tykkään Euroopasta.
Tykkään Robertsin suklaakahvista.
Tykkään kauniista kuvista, kuten tämä Iineksen kuva alla.

Tykkään merestä ja uimisesta.
Tykkään joulusta.
Tykkään syksystä.
Tykkään musiikista ja hiljaisuudesta.
Tykkään uskaltajista.
Tykkään siitä, miltä tuntuu joka ilta puhdas puuvillainen tyynyliina.
Tykkään hämärästä ja illoista.
Tykkään saada olla minä.
Tykkään vahvan itsetunnon miehistä, jotka kestävät naisen vahvuuden lumoavasti.
Tykkkään usvasta ja sateesta.
Tykkään tehdä tätä listaa ja lopettaa sen Johannan kuvaan, jolle annoin nimen Kaipuu jonnekin...

Tykkään elämäni tunnuslauseesta, joka on  Armi Ratialta: "Ainoa todellisuus on uni. Ainoa voima on rakkaus. Ainoa velvollisus on kauneus." Rakastetaan siis yli varojemme - Tommyn muistolle♥

23 kommenttia:

  1. Ihana postaus. Taidan varastaa blogiini. Minä tykkään helteesta, sukkahousuista ja karamelleistä.

    VastaaPoista
  2. Leena Lumi, tämä oli lumoava. Pidin viimeisestä kuvasta, joka toi mieleeni oman karvakuonon ja lähes vastaavan tulevaisuuden tuijottajan... Tykkään. Ehkä palaan tähän myöhemmin. Nyt Lapin ensilumille kameran kera...

    VastaaPoista
  3. Tämä on ihana! Minäkin taidan tehdä tämän, kunhan ehdin. :)

    VastaaPoista
  4. Vihreätniityt, tee kans'. Tykkään minäkin suklaasta, mutta ei se ole sama kuin karamelli. En ikinä ota karamellia, vaikka kuinka tarjottaisiin. Olen kauppiaan tytär ja sain lapsena sen kiintiön täyteen. Tykkäät sukkahousuista! Älä narraa! Et ole nähnyt sitten sarjakuvaa Maisa & Kaarina Anna-lehdessä, jossa oli se sukkahousujuttu. Siinä oli oleellinen vastaus siihen, miksi sukat (stay upit) eikä sukkahousuja. Harmi kun en huomannut kuvata sitä sivua. Olisin voinut postata. Kyllä minäkin tykkäisin helteestä Irlannissa meren rannalla, mutta en täällä Suomen Tahitilla, jossa ei suvella käy tuulen viriäkään. Kun asuin rannikolla, mulla ei ollut mitään helleongelmaa, mutta nyt on.

    Valkoinen kirahvi, siis tämä on Johannan Leo. Tässä kuvassa on sitä jotain...Vai Lapin lumille. Saamme odottaa sitten huimia LUMIkuvia.

    VastaaPoista
  5. Kuutar, tee vain, välillä on saatava leikkiä. Nyt on pakko lisätä, että tykkään suklaasta...ettei enää kukaan muuta luule;-)

    VastaaPoista
  6. ¤ En tykkää listoista :)

    ¤ Tykkään ihmisistä..

    VastaaPoista
  7. Ihana Leena.Tämä oli niin kuin olisin ollut kasvokkain kanssasi ja kuullut sinua siinä.Sinun näköisesi lista.Kiitos ja kiva kun tulit leikkiin mukaan ."Elämä ei ole vain surunsaari vaan hauskanpitoa"sanoi Saariston lasten Pelle juuri kun luin kuopukselle ja pojulle sitä äsken ääneen.
    Lämpimästi
    Maria
    ps.minä en kestä kutitusta ollenkaan..:D

    VastaaPoista
  8. Hannele, tää onkin kaikille meille listahulluille, jotka tykkäämme ihmisistä.

    Maria, kiitos sun♥ Taisit kuulla mut oikeesti. Kiva kun sait mut leikkimään, sillä tarvitsin tätä JUURI NYT. Surunsaaret vajotkoot ja ilo vallitkoot!

    Luuletko, että mä kestän kutitusta, sen takia Lumies sitä tekeekin, mutta sitä ennen on se hirveä pakoon juoksu, jonka aina häviän;-)

    Love
    Leena

    VastaaPoista
  9. Tässä olikin ihania juttuja Leena! Tykkäätkin tosi monesta asiasta:-) Minä taas pidän kovasti sukkahousuista...;D

    VastaaPoista
  10. Ihana lista ja monen osasinkin jo sinuun yhdistää niin hyvin noista listaamistasi asioista;)

    Nyt pikainen kurkkaus, sillä esikoinen kuumeessa tänään, joten palajan myöhemmin paremmin!

    VastaaPoista
  11. Jael, mun tykkäämislista ulottuu kuuhun asti, mutta ei kaikkea yhdellä kertaa;-) Luen aina Niksi-Pirkasta, mitä kaikkea sukkahousuista voi tehdä, vaan ei käyttää varsinaiseen tarkoitukseen. Henkinen kotini on jossain iloisella 20 luvulla ja silloin naiset pitivät sukkia ja ...

    Susa, niin, mehän myös meilaamme ja sitten: Kertaus on opintojen äiti.

    Voi, jaksamista ja pienelle paranemista! Sitä on liikkeellä tosi paljon.

    VastaaPoista
  12. Tykkäsin niin tuosta sinun "tykkään osastosta".
    Tuo pikkuinen koira on todellakin tuttu, hänellä on ihana luonne.

    VastaaPoista
  13. Tämä oli ihana! Aina oppii uutta ja paljon sellaista, jonka joko jo tietää tai aavistaa blogisi perusteella ♥

    Minäkään en pidä rasisteista, hyväksykäytöstä tai omahyväisyydestä. Enkä oluesta tai karamelleista.

    Ja samoin kuin sinä, pidän koirista (en ole kissaihminen), kirjoista, kynttilöistä, kaakaosta, lumesta (!) ja tähdistä, hitaista aamuista, viinistä ja valkohomejuustosta sekä Euroopasta. Neuloa en harmikseni osaa, en luoda edes niitä silmukoita.

    Hauska ajatella sinua ja Lumimiestä takaa-ajossa - ehkä joskus Amsterdamissa?

    Ja kuten arvaat, tunnet minut jo, minäkin taidan tarttua tähän viimeistään viikonloppuna :)

    VastaaPoista
  14. Tuo taateleista ei tykkaaminen oli vahan yllattava! Varsinkin taalta taatelimaasta pain luettuna.

    VastaaPoista
  15. Kiva listaus, monia tuttuja asioita ponnahti esiin. Tykkäämisiä enemmän kuin ei-tykkäämisiä.

    Minulta myös iso EI sukkahousuille ! Mutta iso EI myös niille vanhanajan sukille ja sukkanauhoille! Ihan tavalliset nilkkasukatkin ovat usein liikaa. Kunpa saisi olla aina ilman sukkia!

    VastaaPoista
  16. Unelma, en aikonut ensin laittaa ollenkaan ei-tykkäämisiä, mutta kun Mariallakin oli...Mun ei-tykkämiset kyllä tiedetään;-

    Leo on niin poikaa ja kuitenkin...tiedäthän♥

    Lumiomena, kiva, että tunnistit ja kohta tapaamme♥

    Oi!, hän jaagaa mua kaikkialla, se voi tapahtua kyllä vaikka Amterdamissa, mutta usein täällä kotona ja puutarhassa, joskus jopa lenkillä...En ehdi ihmettelemään, mitä muut ajattelvat, sillä se on niin kauheaa...ja kivaa.

    Tee pois, tämä on tarkoitettu kiertämään, kuten kaikki leikki.

    Anu, en kestä mitään makeaa ja hampaisiin tarttuvaa. En karamelleja, toffeen ajtuskin tappaa...Meidän äidille olin koelapsi, jota hoidettiin kaikkien oppikkirjojen mukaan. Ja minun, ei siskon enää, oli pakko nauttia kalanmaksaöljyä ja ja hirveitä taateleita, jotka tarttuivat hampaisiin ja olivat äklöttävän makeita...Ehkä ne olivat muuttuneet sellaisiksi matkalla Israelista Suomeen...Lumies on minua joitkain vuosia vanhempi, mutta hän koki samat taatelikauhut;-)

    Soolis, me perustettiin Bessun kaa kahden naisen yhdistys kaikkia sukkia vastaan, mutta se koskee aikaa 1.6.-31.8. Vain hautajaiset saavat tehdä poikkeuksen.

    Tällä hetkellä rakastan erään ihanan bloggaajan mulle kutomia vispipuuron värisiä villasukkia tai pinkkejä Reinoja.

    Kiva, että pidit: Tee omasi!

    VastaaPoista
  17. Ihanaa! Taidan avautua aamukahvin kunniaksi omassani.

    T. kissa- ei koiraihminen...

    VastaaPoista
  18. No mun mielestä sukkahousut voivat olla seksikkäitä,etenkin minihameen kanssa.....
    Ja piti vielä mainita,että minäkin pidän AINOASTAAN vahvan itsetunnon miehistä.

    VastaaPoista
  19. Leena, hyvä että vinkkasit minulle tästä blogissani sillä muuten olisi mennyt ohi, kun sinulla on niin hurja vauhti :) Minä tykkään kovin siitä että sinä tykkäät poikkeuksellisesti sinisestä ja kuten joskus aiemminkin olen sanonut, olen varma, että kurkkuyrttikuvia ottaessani on ollut keijukainen asettelemassa kukkasia ja heittelemässä valonsäteitä paikoilleen.

    Mahtava tykkäyslistaus kaiken kaikkiaan...ihan heti en kykene ajatella tekeväni omaa vastaavaa. On odoteltava sopivaa mielentilaa. Nyt mielentilani on: tyhjä säkki ;)

    VastaaPoista
  20. Onko muuten sinivaleunikon sininen sitä oikeata sinun sinistäsi Leena?

    VastaaPoista
  21. Sari, en voi nyt juuri hidastaa, mutta lupaan, että nyt tulee jonkin aikaa 'vain' kirjoja. Marraskuulla sitten...hitaammin.

    Minun suhde siniseen on tykövetoa ja pakoa. Nuoruuden lempivärini oli vaaleansininen. Elämäni ainoa villapusero, jonka olen saanut valmiiksi, oli vaaleansininen. Sieluvärini on aina ollut turkoosi. Minusta sinivaleunikko on turkoosi, ainakin se, mikä on minulla kuvatiedostossani.

    Sitten, koska olen blondi, käytin aina melkein vain sinisiä vaatteita, kunnes tajusin, että ne eivät ole välttämättä ihan mun juttu ja aloin karttaa etenkin tummansinistä. Sen jälkeen sininen hyökkäsi sisustukseeni, mutta yhtä vaaleansinistä sohvaa lukuunottamatta sininen on nyt rajoitettu talomme toiseen kerrokseen, jossa saakin sitten juhlia niin turkoosi kuin koboltinsininenkin täysillä. Mukana luonnonvalkoista ja kiveä ja puuta.

    Mutta kun näen närhen siipipeilin sinen tai tuollaisen Taikatähtikukan, jonka kuvasit, olen ihan myyty ja menen rajan yli;-) Ehkä olet huomannut mikä on blogini pohjaväri. Lapseni sanoo minulle usein: Sinä olet maailman sinisin äiti! Ja kuitenkin vaatekaappini on pinkkiä, khakia, saharaa, oliivinvihreää...Huoh!

    Kiitos hirveän paljon Sari noista unelmaisista kukista, joita en voi koskaan unhoittaa♥

    VastaaPoista
  22. Hih! :)
    Ihan paras kohta se kun Lumimies jahtaa sinua!
    Ja sukkahousuja minä inhoon kans!

    VastaaPoista
  23. Johanna, niin...ja mun pitäis sanoa 'kyllä, herra kapteeni', että kutitus loppuisi...ikinä en ole muuten sanonut. Tai olen kerran;-)

    Ja me kaikki tiedämme, miksi me inhoamme sukkahousuja!

    VastaaPoista