tiistai 25. elokuuta 2009

YYTERIN TUSSUT

Regards from Satakunta.

29 kommenttia:

  1. *
    Kaunista!

    Vaikka kallioisista rannoista tykkäänkin.

    VastaaPoista
  2. Niin. Tämä on kuvattu siis ei merelle päin. Minäkin pidän enempi kalliorannoista ja nuoruuteni Yyteri-vuosien jälkeen melkein inhosin hikkaa, kun sitä löytyi sitten vaikka kuinka kauan mitä ihmeellisimmistä paikoista;-), mutta viime suven Yyteri elämys palautti minulle kiintymyksen tähän rantaan.

    Hannele, kun oltiin villejä ja nuoria, pidettiin kovasti noista dyynien tarjoamista lemmenpesistä.

    VastaaPoista
  3. ... niinpä:

    "Viikot vierii,
    vuodet vaihtuu,
    peilin eessä
    haaveet haihtuu!"

    ähkäisi siskoni appiukko vuosikausia sitten eteisen peilin ääressä juhlaillan jälkeen luullen, ettei kukaan näe eikä kuule.
    Olin onneksi nurkan takana! ;)
    Nyt käytän noita riimejä itse, ja ne sopivat vuosi vuodelta paremmin....

    VastaaPoista
  4. *
    Ei sovi nuo Even appiukon riimit vielä mulle..

    VastaaPoista
  5. Kiva Sinulle!

    Itseäni minä kyllä tarkoitinkin - ja suhteessa nuoruuteen ja "lemmenpesiin". :)

    VastaaPoista
  6. Mulla on yksi ehdotus: Unohdetaan ikämme!

    VastaaPoista
  7. Se on loistokas ehdotus, mutta kyllä se VÄKISIN tulee tällaisissa yhteyksissä mieleen.
    Se ei suinkaan tarkoita masentumista, vaan pelkästään lempeää muistelua ajoista noin 40 vuotta taaksepäin. Totuus ei pala tulessakaan, Leena! :)
    60 vaan ei 20!

    VastaaPoista
  8. Eve, äidillä luin jotain lehteä ja siinä oli kuva Pirkko Arstilasta ja Pirkko Mannolasta. Otsikko oli SEXY AND SEVENTY!

    En minä muuta huomaa, mutta en jaksa enää valvoa. Nyt meni kolme vorokautta melkein nukkumatta ja vieläkin aivot ovat ihan kuin tukossa...toivottavasti olotila ei ole pysyvä...

    VastaaPoista
  9. Kyllä se siitä oikenee! Tapsan motto oli tuollaisissa tilanteissa:
    "Kaksitoista tuntia unta palloon!"
    Lehahdahan orrellesi! :)

    VastaaPoista
  10. Olen varmaan tuntenut Tapanin entisessä elämässä, sillä minulla on sama motto!

    VastaaPoista
  11. Olen ollut yyterissä tuhat kertaa, koska mökki on siitä puolen tunnin venematkan päässä... Siihen ei voi kyllästyä! Mereen, sen tuuleen, taivaaseen, hiekkaan ja kummalliseen tunteeseen, että ollaan kuitenkin Suomessa!

    Mutta huonoon kylpylään kylläkin on kyllästyminen mahdollista...

    VastaaPoista
  12. Tuure, minä inhoa kylpylöitä, en ole sitä tyyppiä, mutta olen rakastunut Yyteriin uudestaan. Palaan sinne aina vain! Ja tiedän, milloin siellä on parasta.

    VastaaPoista
  13. Tuure, sinähän voisit kutsua Soihdut teidän mökille, sillä en usko, että pääsen tänä syksynä sinne Hesan tapaamiseen. Reiman menoista ei etukäteen tiedä ja mites sitten Olga!

    VastaaPoista
  14. Jaa-a, en tiedä! En minä sitä omista enkä minä sinne vieraita kutsuisi! Kaksisataa vuotta ilman mainittavia kunnostustöitä tekee epämieluisat tehtävänsä!

    Voi harmi.

    VastaaPoista
  15. Ihan selvästi: "Antiikkia, antiikkia!"

    VastaaPoista
  16. Eve, Tuure ehkä tarkoitti meitä 'antiikilla'!

    VastaaPoista
  17. Kiitos!
    Joitakin kunnostustöitä olen nimiäin yrittänyt tehdä...
    ;-D

    VastaaPoista
  18. Ja taas minä saan nauraa, ihan ääneen...ja mun Brothers and Sisters alkoi juuri...olette te mainioita ja tuo Tuuren:en kyl!

    VastaaPoista
  19. Voi mikä otsikko: onko se minun kaksimielinen ajatusmaailmani vai miksi minulle tuli tussuista aivan muuta mieleen kuin Yyteri.

    Minulla on onni saada asua melko lähellä Yyteriä ja olen kova uimaan. Lähempänäkin olisi merta,mutta vain Yyterin hiekkapohja kiehtoo. Käyn ystävättäreni kanssa mahdollisimman paljon uimassa ja olemme vedessä aina vähintään tunnin. Uimme,vesijumppaamme, leikimme kuin pienet lapset - välillä kovienkin aaltojen kanssa. Siellä todella unohtaa murheensa. Usein me olemme aivan kahdestaan koko Yyterissä. Rannalla voi kävellä joku takki päällä viluissan ja me olemme vedessä -veden lämpötila on ollut 16-18 astetta,vaikka ilma olisikin vain 12-14 astetta. Uinnit loppuvat ilman kylmenemiseen joskus ennen kuin veden kylmenemiseen. Vuonna 2006 oli paras uintikesä - uimme 24.9.viimeisen kerran ja aloitimme heinäkuun alussa - kaksi kertaa viikossa. Me vain käymme uimassa, aurinkoa emme ota kuten monet,jotka tulevat vain auringon ottoon sinne. Meitä kiehtoo vesi; ei uskoisi, että opin uimaan vasta 15-vuotiaana.

    VastaaPoista
  20. Voi Pikku Myy, minulle tulee taas aina heti tussut Yyteristä;-) Se minun villi, villi nuoruus, josta osa kului Yyterin sanoilla.

    Muista nyt, kuka sinut opetti kellumaan viime suvena! Minä olin kai viiden tai kuden kun opin uimaan. Ollaanko me eletty samassa perheessä;-) Opin ensin sukeltamaan ja sen jälkeen vedestä tuli mun elementti ja uiminen oli sen jälkeen yhtä helppoa kuin kelluminen haahkan huudon kannattelemana.

    Suvitradio Back to Yyteri on alkanut, Piku Myy!

    VastaaPoista
  21. Kyllä sinne on hienoa päästä ainakin kerran kesässä, lapset vaan ei oikeen viihtyneet siellä viime lomalla. Täytyy varmaan ens kesänä lähteä aikuisten kesken....

    VastaaPoista
  22. Leena, niin paljon kiinnostavampaa ILMAN lapsia;-)

    VastaaPoista
  23. Leenalle: sie opetit kellumaan. Ja kyllä kait meillä samat vanhemmat on... No,sisarukset ovat hyvin usein joka perheessä hyvin erilaisia, ainakin joissakin kohdin. Mutta, ei kun ensi kesänä taas Yyteriin.
    Niin ja sille mielleyhtymälle, joka minulle tuli tussuista, en voinut mitään. Olenkohan ollut liian miesvaltaisissa työpaikoissa?

    VastaaPoista
  24. Yyteriin, Yyteriin...kaikkina tulevina kesinä. Ja Reima voi opettaa sinut uimaan joutsenta, joka on hänen oma keksimä laji;-)

    Jos sulle tuli tussuista mielleyhtymä, todistat vain, että olemme samaa geeniperimää!

    VastaaPoista
  25. Hah hah, luin näitä otsikoita sivupalkista, kun olin lukemassa Marcel Reich-Ranicki postaustasi ja olihan tämä ihan pakko kurkata. Ajattelin, tietenkin, löytäväni jotain riemastuttavan törkeää.;) Ehkä tämä kertoo musta, kun mulle sana tussu on ensisijaisesti muuta kuin tuo kuva...;D (joo, jotain järkevämpääkin voisin tässä ajankulukseni tehdä...:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanna, miten musta tuntuu, että näitä alkupään hullutuksia pitäisi alkaa pyyhkiä yli;) Myönnän, myönnän, että mullekin eli tämä on kai sitten jotain kaksisuuntaista viestintää...Tussu on tussu, eikä se siitä muuksi muutu. Minulle tuli varmaan vähän villi olo, sillä olen elänyt supervilliä teininuoruutta noidenkin 'tussujen' piiloissa. Oi niitä aikoja! Oli ihan tavallista vaeltaa Yyterissä vain bikinin alaosassa. Sitten sinne tuli se nudistiranta erikseen...Minä pakkaan sulle parhaillaan Sopimusta, se on järkevää.

      Olen alkanut varoa, mitä kirjoitan paitsi siis jos se on sitaatti, sillä niin paljon lapsia vaeltaa missä vain netin maailmoissa ja kirjablogin kai pitää olla kehittävä ja moraalinen. Joskus vain tekisi mieli kirjoittaa ihan mitä päähän pälähtää.

      Poista