tiistai 4. elokuuta 2009

MINUN ONNENI: SAADA LUKEA JA KIRJOITTAA

Huomenna on vasta 5. päivä elokuuta, mutta ilmassa on ihanaa syksyn silkkiä ja samettia ja aavistus pihlajanmarjojen punaista. Nyt on tehty kaikkea hauskaa ja saatu kuvakevennyksiä ja vaikka mitä, mutta jotenkin tuntuu, että hommat odottavat. Minulle se tarkoittaa sitä, että saan tehdä, mitä olen maailmassa aina eniten halunnut tehdä: lukea ja kirjoittaa.

Lähden huomenna niin aikaisin liikkeelle erinäisistä syistä, että kerron ja tuon mieliinne jo tänään, että näyttelijä Marilyn Monroen kuolemasta tulee huomena kuluneeksi 47 vuotta. Siis ketä kiinnostaa, saavat nyt vielä uusinnan parhaasta kuvasta, mitä minun mielestäni on ikinä Marilynista otettu, saavat myös parhaan Marilynista kirjoitetun elämänkerran arvioinnin sekä pienen Marilyniin liittyvän paljastuksen minulta.

Tulen seuraavina viikkoina ja kuukausina lukemaan teille monia vaikuttavia kirjoja. Olen kuitenkin yrittänyt valita niin, että varsin monelle löytyisi jotakin. En ole kova moittimaan, mutta tarvittaessa sanon kyllä mielipiteeni, myös negatiivisen. Olen jo profiilissani luvannut tuoda teille KIRJAELÄMYKSIÄ, en kirjakidutuksia, joten yritän valita kirjat sen mukaan. Ihan aina ei mene nappiinsa, mutta MINULLA ON MAAILMAN IHASTUTTAVIN LÄHETYSTEHTÄVÄ: LEVITTÄÄ LUKEMISEN AUTUUTTA!

Emme unohda ruskaa, rakkautta ja ruokaa, mutta hiljennytään nyt vähän sanataivaan autuuteen.

5 kommenttia:

  1. hyvin sanottu tuo lähetystehtävä! :)

    VastaaPoista
  2. Tämä on sinun tehtäväsi!

    Mietin miten perustit blogin vasta tänä vuonna, miksei jo aikaisemmin? Mistä sai muuten alkunsa blogi-idea?

    VastaaPoista
  3. Taas hyvä kysymys. Meri muutti kotoa ja ajattelin aloittaa avoimessa sen kirjallisuuden appron suorittamisen. Otin kaikesta jo selvääkin, mutta yksi Vanha Kulta tässä minussa vielä kiinni...punaturkki. Olin aivan tulessa ja Reima sanoi: Mikset perusta omaa blogia. Siis tästä on häntä kiittäminen! Pitää tehdä sitä, mikä on intohimo ja mitä osaa, mutta olen tästä myös hirveän kiitollinen kaikille lukijoilleni, joista sinä olet yksi aktiivisin. Halit! Ja kiitos monesta!

    VastaaPoista
  4. Tämä blogimaailmahan onkin vuorovaikutusta, joten kiitos myös!

    VastaaPoista